تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

June 14, 2015
10:55 یکشنبه، 24ام خردادماه 1394
کد خبر: 71052

رونمایی سایت‌ها از ساعت هوشمند نوکیا که روانه بازار نشد

‌برخی سایت‌های خبری تصاویری از یک ساعت هوشمند طراحی شده توسط نوکیا عرضه کرده‌اند که تا به حال روانه بازار نشده است.
 
با توجه به اینکه مایکروسافت مالکیت نوکیا را بر عهده دارد، تصمیم گیری در این زمینه بر عهده شرکت یاد شده است و به نظر می رسد مایکروسافت فعلا قصد ندارد در رقابت با اپل، سامسونگ و موتورولا ساعت هوشمندی ساخته و برای فروش عرضه کند.
تصاویر این ساعت با اسم کد Moonraker  اولین بار توسط یکی از طراحان مایکروسافت به نام Pei-Chi Hsieh منتشر شد. این ساعت هوشمند سیاه رنگ دارای نمایشگری مربعی شکل، بندهای رنگارنگ و رابط کاربری مشابه با سیستم عامل ویندوز فون است.
 
همچنین بر روی این ساعت برنامه های متداول در ساعت های هوشمند مانند ایمیل، تماس، دسترسی به شبکه های اجتماعی، راه انداز از راه دور دوربین، شمارشگر و … نصب شده است.
 
ظاهرا مدل های اولیه این ساعت در جریان برگزاری کنگره جهانی موبایل در سال 2014 به نمایش گذارده شده، اما در نهایت مایکروسافت از این کار پشیمان شده و ترجیح داده از سری گوشی های لومیا رونمایی کند. مشخص نیست آیا در آینده برنامه ای برای عرضه این ساعت وجود دارد یا خیر.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.