بازی

فناوری اطلاعات

June 17, 2015
17:56 چهارشنبه، 27ام خردادماه 1394
کد خبر: 71151

واقعیت مجازی؛ گرایش جدید صنعت بازی جهان

جدید‌ترین و پرطرفدارترین روند صنعت بازی که در کنفرانس E۳ امسال در لس‌آنجلس به نمایش درخواهد آمد، استفاده از واقعیت مجازی در بازی‌های رایانه‌ای خواهد‌بود.
 
با پیشرفت تکنولوژی، بازی‌های رایانه‌ای قرار است از حالت مجازی به حالتی کاملا واقعی تغییر شکل دهند. صنعت بازی‌های ویدیویی با رویکردی متفاوت از همیشه از واقعیت مجازی استقبال خواهد‌کرد. سازندگان بزرگ بازی‌های رایانه‌ای از سونی گرفته تا مایکروسافت و یوبی‌سافت خود را برای ارائه محصولاتی آماده می‌کنند که مبتنی بر تکنولوژی درحال توسعه واقعیت مجازی خواهد بود، و حتی غول‌های تکنولوژی از قبیل فیس‌بوک، گوگل، سامسونگ و HTC نیز قصد دارند دل را به این دریای مجازی بزنند.
 
اکنون نمایشگاه سرگرمی‌های الکترونیک یا E3 به عنوان معتبرترین کنفرانس بازی سال، این تکنولوژی را ویژه خانه‌های کاربران ارائه خواهد‌کرد. بیش از 27 شرکت‌کننده در این نمایشگاه محصولات واقعیت مجازی خود را در این نمایشگاه به نمایش خواهند‌گذاشت. علاوه بر این،‌ بلیط‌های این نمایشگاه به پایان رسیده و نمایشگاه امسال توانسته 50 شرکت بیشتر از سال‌های پیش را به خود جذب کند.
 
به گفته مایک گالاگر رئیس انجمن نرم‌افزارهای سرگرمی یا ESA ورود واقعیت مجازی به صنعت بازی‌های رایانه‌ای بهبود قابل توجهی در بازار ایجاد خواهد‌کرد. اما تاثیر واقعیت مجازی فراتر از بهبود دادن بازار بازی‌ها است، این تکنولوژی می‌تواند منجر به رشد بخشی وسیع‌تر از صنعت تکنولوژی شود. مارک زاگربرگ بنیان‌گذار فیس‌بوک معتقد است واقعیت مجازی می‌تواند به تدریج به حالت اصلی تعامل ما با رایانه‌ها تبدیل شود. تولید‌کنندگان تلویزیونی و موسیقی نیز معتقدند این تکنولوژی می‌تواند نوع تجربه انسان از سرگرمی را متحول سازد.
 
راب کانی‌بیر مدیر شرکت شستا ونچرز که سال گذشته 4 میلیون دلار برای توسعه تکنولوژی واقعیت مجازی سرمایه‌گذاری کرد نیز معتقد است این تکنولوژی مدیومی جدید و عظیم است که انسان‌ها تازه درحال پی‌بردن به قابلیت‌های آن هستند. یکی از ویژگی‌های این تکنولوژی که کانی‌بیر را جذب خود ساخت، قابلیت حضور به عنوان یک بازیکن در جهانی مجازی بود.
 
رژه بازی‌سازان
شرکت اوکولوس،  شرکت واقعیت مجازی که فیس‌بوک سال گذشته آن را به قیمت دو میلیارد دلار خریداری کرد، یکی از اصلی‌ترین تولید‌کنندگان حاضر در این نمایشگاه خواهد‌بود. این شرکت سه سال پیش با عرضه اولین محصول خود توجه کاربران را به واقعیت مجازی جلب کرد.
 
از آن زمان به بعد رژه تولید‌کنندگان بازی‌های واقعیت مجازی آغاز شد و شرکت‌های سامسنونگ و گوگل نیز از عرضه محصولاتی وابسته به این تکنولوژی خبر داده و یا نتایج مطالعاتشان درباره آن را گزارش دادند.
 
شرکت مایکروسافت نیز هفته گذشته اعلام کرد در همکاری با شرکا اوکولوس امکان انجام بازی‌های ایکس‌باکس با کمک هد‌ست‌هایی ویژه فراهم شده‌است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.