باندپهن

باندپهن ثابت

June 18, 2015
9:19 پنجشنبه، 28ام خردادماه 1394
کد خبر: 71164

وزیر ارتباطات: توانایی تامین پهنای باند مخابرات به هر میزان در کشور وجود دارد

وزیر ارتباطات فناوری و اطلاعات از توانایی تامین پهنای باند مخابرات به هر میزان در کشور خبر داد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر یک روزه خود به استان البرز پس از ادای احترام به شهدای گمنام در مصلی کرج و شرکت در جلسه شورای اداری شامگاه گذشته از فرودگاه پیام بازدید کرد و با نخبگان در این منطقه ویژه اقتصادی جلسه ای داشت.
 
محمود واعظی با اشاره به افزایش ۸ برابری پهنای باند اینترنت و همچنین افزایش ۶ برابری انتقال داده در البرز، اظهار کرد: البرز استان معین پایتخت است به همین منظور توسعه این استان نوپا ضروری به نظر می رسد و این توسعه تهدیدی برای تهران نیست.
 
واعظی در ادامه گفت: زیرساخت نیروی انسانی و مراکز دانشگاهی البرز قابل مقایسه با سایر استانها نیست این استان جوان در بسیاری از زمینه های علمی به رشد چشمگیری دست یافته است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر بحث آی سی تی، گفت: به زیر ساختهای ارتباطی و مخابراتی نوجه ویژه ای نشده است به همین منظور باید با جبران گذشته بسترهای مخابراتی را در کل کشور فراهم کنیم.
 
وی در ادامه با اشاره به موفقیت های شرکت های دانش بنیان در کشور افزود: موفقیت های کم نظیر شرکت های دانش بنیان توسعه کشور را به دنبال دارد.
 
کشور در بخش توسعه نرم افزاری به متخصصان بومی و متعهد نیاز دارد
 
وزیر اطلاعات و فناوری اطلاعات حمایت از بخش خصوصی را ضرورتی انکارناپذیر دانست و گفت: اگر بخواهیم در همه زمینه ها رشد کنیم باید به بخش خصوصی اهمیت داده و از این بخش که به دولت کمک می کند حمایت شود.
 
واعظی، بخش ای سی تی را بخشی فعال در کشور توصیف کرد و گفت: در این زمینه در کشور نیروهای مختصص و حرفه ای وجود دارد باید قدر این داشته ها را دانست.
 
وی گفت: باید تلاش ها معطوف به اجرای طرح زنجیره ای ایده تا تولید محصول تجاری شود به همین منظور توانایی تامین پهنای باند مخابرات به هر میزان در کشور وجود دارد.
 
واعظی توجه به بخش خصوصی برای به سرانجام رسیدن طرح های تجاری و سرمایه گذاری در البرز را ضروری دانست و افزود: تولید محتوا و ارائه خدمت مطلوب از جمله اهداف سال جاری وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
 
وزیر در پایان گفت: باید فارغ التحصیلان رشته کامپیوتر را باور کنیم چرا که در بخش توسعه نرم‌افزای کشور به متخصصان بومی و متعهد نیازمند هستیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.