سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 18, 2015
11:15 پنجشنبه، 28ام خردادماه 1394
کد خبر: 71177

Nest به جمع تولیدکنندگان دوربین‌های مداربسته خانگی پیوست

شرکت Nest با معرفی Nest Cam رسما به دنیای دوربین‌های مداربسته خانگی پا گذاشت. این شرکت یک سال قبل Dropcam را خریداری کرد و دوربین مداربسته جدید، حاصل همین خرید است.
 
تقریبا یک سال از خرید شرکت «دراپ‌کم» (Dropcam) توسط Nest می‌گذرد و بالاخره امروز می‌توانیم نگاهی به اولین حاصل این خرید داشته باشیم. در کنفرانسی که دیروز در سان‌ فرانسیسکو برگزار شد، شرکت Nest از دوربین مداربسته امنیتی خود با نام Nest Cam رونمایی کرد.
 
 
همانطور که پیشبینی می‌شد، Nest Cam تفاوت بزرگی با محصولات کنونی دراپ‌کم ندارد و به طور خاص، مشابه با مدل Dropcam Pro طراحی شده است.
 
Nest Cam می‌تواند ویدیوهایی با رزولوشن 1080p در 30 فریم بر ثانیه و با زاویه دید 130 درجه ضبط کند. این دوربین پایه بهتری نسبت به «دراپ‌کم پرو» دارد و تعبیه آن بر روی سطوح مختلف را آسان‌تر می‌کند. یک آهنربا نیز در دوربین آن قرار گرفته که امکان نصب آن بر روی یخچال و سطوح فلزی را می‌دهد. 
 
Nest در کنار این دوربین، از سرویس ابری ذخیره ویدیوی خود نیز با نام Nest Aware رونمایی کرده است. کاربران می‌توانند با تهیه اشتراکی از Nest دوربین مداربسته‌شان را به این سرویس متصل کنند و به ذخیره ویدیو تا سقف 30 روز مداوم بپردازند. هزینه این سرویس 10 دلار در هر ماه است. 
 
 
 
قابلیت جدیدی نیز برای این دوربین‌ها با نام Activity Zones ارایه شده که می‌تواند اتفاقات خاص و از پیش تعریف‌شده را به اطلاع کاربر برساند. مثلا اگر در خانه نباشید و کسی در خانه یا پنجره‌ها را باز کند، ویدیوی آن به همراه یک اخطار برای گوشی همراه شما ارسال خواهد شد.
 
Nest Cam با قیمت 199.9 دلار برای پیش‌خرید در وبسایت Best Buy عرضه شده و از اواخر همین ماه به بازار وارد خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.