دوربین

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 18, 2015
13:33 پنجشنبه، 28ام خردادماه 1394
کد خبر: 71181

کانن دوربین پاور شات G3 X را معرفی کرد

همه ی ما به خاطر داریم که روزگاری نه چندان دور بازار دوربین های رده بالای کامپکت به صورت کامل تحت سلطه ی کانن قرار داشت. در آن ایام و پیش از اینکه بازار مذکور توسط گزینه های متعدد و کارآمد ارائه شده از جانب سونی و فوجی فیلم با قیمتی نزدیک یا کمتر از ۱۰۰۰ دلار اشباع گردد و عکاسی با دوربین های موبایل بدل به پدیده ای رایج شود، پرچمداران سری G کمپانی ژاپنی (کانن) حرف اول را می زدند.
 
اگر دوربینی با قابلیت کنترل کامل به صورت دستی می خواستید که سبک وزن بوده و به راحتی در جیب تان جای گیرد همین پرچمداران تنها گزینه و صد البته بهترین گزینه محسوب می شدند و امروز کانن مدل تازه ای از آنها را تحت نام پاور شات G3 X و با قیمت ۹۹۹ دلار معرفی کرده است.
 
yujmk.PNG
 
دوربین ۲۰.۲ مگاپیکسلی G3 X تمامی قابلیت هایی که از محصولی در این رنج قیمت انتظار می رود را با خود به همراه دارد، ویژگی هایی از قبیل: پشتیبانی از وای-فای و NFC، مقاومت در مقابل آب، نمایشگر ۳.۲ اینچی لمسی و دارای لولا و توانایی فیلم برداری تمام HD با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه. برند ژاپنی حتی مواردی مانند لرزشگیر تصویر ۵ محوره، جک هدفون و جک میکروفون اکسترنال را نیز در محصول تازه اش گنجانده تا دیگر حرف و حدیثی را باقی نگذارد.
 
البته در برخی زمینه ها G3 X در قیاس با مدل پیشین اش به جای پیشرفت، پس رفت داشته. مثلاً دیگر از سنسور ۱.۵ اینچی به کار رفته در G1 X (متعلق به سال ۲۰۱۲) و G1 X Mark II (متعلق به سال ۲۰۱۴) خبری نیست و حسگری ۱ اینچی جایگزین آن شده.
 
دوربین مورد بحث از چیپ پردازشگر تصویر DIGIC 6 کمپانی سازنده اش استفاده می نماید که در برخی مواقع (مثلا در نور کمتر) با انجام پردازش های بیشتر می تواند به کمک سنسور کوچک تر و ضعیف تر بشتابد، ولی به یقین اثر حسگر یاد شده در کیفیت تصاویر مشهود خواهد بود.
 
البته تغییر ابعاد سنسور دست کانن را در برخی موارد بازتر گذاشته و حالا دوربین تازه رونمایی شده این شرکت ۲۵X زوم اپتیکال دارد. نباید از خاطر برد بالا بردن توانایی بزرگنمایی اپتیکال سلاحی موثر برای کمپانی های تولید کننده ی ابزارهای عکاسی محسوب می شود تا بتوانند دوربین های خودشان را بهتر و بیشتر به فروش برسانند.
 
در همین راستا هر دو برند نیکون و کانن دوربین های رده پایین تر شان با سنسورهایی به مراتب کوچک تر را، به زوم های اپتیکالی ۶۵X و یا حتی ۸۳X مجهز کرده اند تا بتوانند علاقه مندان گسترده تری را جذب نمایند و ظاهراً این راهکار تا حدی موثر است.
 
اما این کمپانی ها با واقعیتی تلخ مواجه هستند؛ مردم در زمان حاضر از کیفیت دوربین های موبایل و عکس هایی که با آنها می گیرند به شدت راضی اند، ضمن اینکه قیمت دوربین های بدون آینه با سنسورهای بزرگتر، ویژگی های یکسان و حتی کیفیت بهتر رو به تنزل قرار دارد. برای مثال دوربین RX10 II سونی که هفته پیش معرفی شد یکی از جدی ترین رقبای پاور شات G3 X به حساب می آید، دوربین مذکور گشودگی دهانه لنز f2.8 داشته و قادر به فیلم برداری ۴K و تهیه ویدئوهای اسلوموشن است.
 
البته شاید اصلی ترین و جدی ترین تهدید برای مدل تازه معرفی شده کانن از داخل خود کارخانه های این شرکت به بازار بیاید و تهدید یاد شده چیزی نیست جز G1 X Mark II که با قیمتی ارزان تر سنسوری بزرگتر را در خود جای داده و احتمالاً بتوان در ازای همین سنسور بهتر برخی از مشخصه های ضعیف ترش را نادیده گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.