اپراتورها

باندپهن سیار

June 19, 2015
22:05 جمعه، 29ام خردادماه 1394
کد خبر: 71211

مخابرات: مشکل اینترنت به شرکت زیرساخت مربوط است

رئیس هیات‌مدیره مخابرات، مشکلات کاربران با کیفیت اینترنت این شرکت را به عدم تامین پهنای باند کافی از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت مربوط دانست و گفت: شرایط به گونه‌ای است که اگر به عنوان مثال ما تقاضای 100 خط STM1 داشته باشیم تنها تعداد 50 خط به ما تعلق می‌گیرد.
 
سیدمصطفی سیدهاشمی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این مطلب که «مخابرات به طور دائم بحث افزایش تعرفه را راهکار برون‌رفت از شرایط اقتصادی خود در نظر می‌گیرد، در حالی که همچنان در ارائه سرویس‌های ارزش افزوده مختلف اتفاق خاصی در این حوزه رخ نداده است»، اظهار کرد: با شماره‌گیری 8* شما می‌توانید با تمام سرویس‌هایی که روی خط تلفن ثابت ارائه می‌شود آشنا شوید.
 
وی ادامه داد: اتفاقا در این زمینه سرویس‌های مختلفی از آموزش، کتاب و مطبوعات گرفته تا داستان و قصه ارائه می‌شود و سرویس‌های ارزش افزوده ما به شدت بالاست که یکی از این سرویس‌ها هم همان ADSL محسوب می‌شود.
 
او در پاسخ به این سوال که «آیا به این مساله اعتقاد ندارید که مخابرات برای کسب سود بالاتر لازم است خدمات بهتری ارائه کند؟»، گفت: قطعا اگر ما نتوانیم خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه کنیم، مشترکان خود را از دست خواهیم داد. به همین دلیل همواره توسعه، تاکید و سرمایه‌گذاری ما در این جهت بوده است که برای حفظ مشتری خدمات بهتری ارائه شود و روز به روز هم بر تعداد این سرویس‌ها افزوده می‌شود.
 
وی همچنین از بخش خصوصی برای مشارکت بیشتر در این بخش دعوت کرد.
 
سیدهاشمی درباره گلایه‌های مشترکان از کیفیت اینترنت مخابرات نیز اظهار کرد: در حوزه اینترنت ما با بحث تامین پهنای باند مواجهیم که اگر شرکت ارتباطات زیرساخت بتواند این نیاز را تامین کند کیفیت بهتری خواهیم داشت.
 
وی در پاسخ به این نکته که «شرکت ارتباطات زیرساخت مدعی است در واگذاری پهنای باند محدودیتی ندارد. آیا این وقفه به دلیل بدهی مخابرات به این شرکت پیش نیامده؟»، گفت: چه کسی گفته مشکل ندارد؟ به هر حال در این حوزه محدودیت‌هایی وجود دارد و برای همین هم دوستان برنامه توسعه دارند. اکنون شرکت زیرساخت پهنای باند مورد نظر را به طور کامل تامین نکرده و به طور مثال اگر 100 STM1 نیاز داشته باشیم تنها 50 STM1 به ما تعلق می‌گیرد.
 
سیدهاشمی در پایان خاطرنشان کرد: با این وجود در حوزه خدمات پس از فروش ما قبول داریم که باید به گونه‌ای فعالیت کنیم که مشتریان ما رضایت داشته باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.