امینت

تبلت

تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری

گوشی

لبه تکنولوژی

لوازم جانبی

June 20, 2015
0:40 شنبه، 30ام خردادماه 1394
کد خبر: 71216

ال‌جی به زودی فناوری تشخیص عنبیه چشم را عرضه می‌کند

با روی کار آمدن دستگاه‌های جدید از جمله Arrows NX F-04G فوجیتسو و vivo X5 Pro پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک نسل جدید سیستم‌های هوشمند با قابلیت تشخیص عنبیه چشم در اختیار کاربران جهانی قرار گیرد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این فناوری نخستین بار سال گذشته معرفی شد و از آن زمان به بعد شایعات فراوانی پیرامون تجهیز گوشی‌های LG G3‌ و Galaxy S5 به فناوری مذکور مطرح شد که البته این دو محصول در زمان خود از پیشرفته‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان بودند.

اما باید توجه داشت که این فناوری هرگز به صورت کاربردی در در اختیار کاربران جهانی قرار نگرفت و این بار منابع آگاه گزارش دادند که قرار است به زودی فناوری مذکور برای افزایش امنیت و ورود نسل جدید سیستم‌های تشخیص هویت وارد دستگاه‌های موبایلی شود.

منابع آگاه گزارش دادند که این بار هم کره‌ای‌ها سراغ فناوری تشخیص عنبیه چشم رفته‌اند و شرکت ال‌جی قصد دارد برای نخستین بار آن را وارد بازار جهانی کند. البته این خبر هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.

در حالی که شرکت فوجیتسو در این زمینه اقدامات گسترده‌ای انجام داد، دو شرکت کره‌ای ال‌جی و سامسونگ نیز فناوری‌های پیشرفته‌ای در این زمینه ارایه کردند و این بار شرکت ال‌جی تصمیم گرفته است برای نخستین بار در جهان دستگاه موبایلی جدید خود را همراه با فناوری مذکور به دست کاربران برساند.

برخی منتقدان بر این باورند که حسگر تشخیص عنبیه چشم نمی‌تواند به اندازه حسگر تشخیص اثر انگشت برای کاربران جهانی مفید باشد و با این وجود شرکت‌های بزرگ تولیدکنندگان دستگاه‌های موبایلی معتقدند که این ایمن‌ترین فناوری برای کاربران موبایلی محسوب می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.