باندپهن

باندپهن ثابت

June 20, 2015
13:02 شنبه، 30ام خردادماه 1394
کد خبر: 71223

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران: کاهش درآمد مخابرات پس از تغییر محاسبه تعرفه‌های تلفن ثابت

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران گفت: پس از تبدیل نحوه محاسبه تعرفه تلفن ثابت از پالس به ثانیه درآمد مخابرات کاهش یافته است.
علیرضا صیدی، مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران از کاهش درآمد این شرکت پس از تغییر محاسبه تعرفه های تلفن ثابت از پالس به ثانیه خبر داد.
 
وی در مراسم بهره برداری از 370 پروژه مخابراتی استان تهران و البرز که هم اکنون در مرکز مخابرات فرداسدی در حال برگزاری است، افزود: پس از تغییر فرمول محاسبه هزینه تماس با تلفن ثابت درآمد مکالمات از تلفن ثابت به تلفن ثابت در داخل استان 37 درصد کاهش یافت.
 
صیدی همچنین از کاهش هفت درصدی درآمدهای مکالمات تلفن ثابت در خارج از استان و کاهش پنج درصدی درآمدها با سایر اپراتورها خبر داد.
 
به گفته مدیرعامل مخابرات استان تهران، میانگین رشد هزینه تلفن ثابت در استان تهران از سال های 88 تا 94 به 13.7 درصد رسید اما رشد درآمد 10.9 درصد بوده و اگر با همین روند ادامه یابد در سال 98 به نقطه سر به سر خواهیم رسید که اتفاق خوبی نخواهد بود.
 
وی میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در طول پنج سال پیش از خصوصی سازی شرکت مخابرات را در این شبکه 673 میلیارد تومان و در طول پنج سال پس از خصوصی سازی 1136 میلیارد تومان عنوان کرد.
 
صیدی با اشاره به اینکه با توسعه استفاده از شبکه های اجتماعی ترافیک مخابرات کاهش یافته است، گفت: مدت زمان بازگشت سرمایه با زیرساخت های جدید 42 سال و در شبکه های با زیرساخت قدیمی 35 سال است.
 
وی، اشباع بودن شبکه موجود و لزوم تقویت آن باتوجه به توسعه روزافزون عمودی و افقی شهر تهران، فرسودگی شبکه و ضرورت جایگزینی و به روزآوری آن، عدم امکان تامین پهنای باند کافی روی بستر کابل مسی باتوجه به سرویس های چندرسانه ای و الزام تغییر فناوری را از ضرورت های توسعه و نوآوری شبکه مخابرات عنوان کرد.
 
صیدی گفت: درحال حاضر هشت میلیون و 900 هزار خط تلفن ثابت در کشور نصب شده و هعت میلیون و 900 هزار شماره مشغول به کار است و ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان تهران به 50.47 رصد افزایش یافته است.
 
وی افزود: یک میلیون پورت اینترنت پرسرعت در استان تهران نصب شده و 833 هزار پورت آن مشغول به کار است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.