بازی

فناوری اطلاعات

June 20, 2015
16:20 شنبه، 30ام خردادماه 1394
کد خبر: 71249

بازی‏های ویدئوئی بهتر است یا بازی‏های خارج از خانه؟

پژوهش جدید محققان دانشگاه تنسی حاکی از آن است که مقدار انرژی مصرفی هنگام بازی‏های ویدئویی پویا در کودکان پنج تا هشت ساله، درست به اندازه بازی‏های بدون ساختار خارج از منزل است. هولی راینور، استادیار تغذیه دانشگاه تنسی آمریکا گفت: تحقیقات ما نشان داده، بازی‏های ویدئویی پویا که تمام بدن کودک را درگیر می‏کند، می‏تواند روشی مفید برای فعالیت‏های فیزیکی باشد. 
 
راینور در ادامه اظهار کرد: تحقیقاتی که در گذشته درباره این نوع بازی‏های ویدئویی انجام شده بود، میزان انرژی مصرفی این بازی‏ها را در مقایسه با بازی‏های بدون ساختار خارج از منزل مورد بررسی قرار نداده است. هدف از این پژوهش، مقایسه انرژی صرف شده در این دو نوع بازی بود. در این بررسی، سه حسگر حرکت سنج روی مچ دست و ران کودکان پنج تا هشت ساله برای اندازه‏ گیری حرکات بالاتنه آنها وصل شد. هر کودک در برنامه‏ ای سه هفته ‏ای، روزانه ساعاتی را به یک بازی ویدئویی پویا و ساعاتی را به یک بازی بدون ساختار خارج از منزل پرداخت. تفاوت قابل توجه بازی‏های ویدئویی و بازی‏های خارج از منزل از طریق بررسی داده ‏های به‌دست آمده از حسگرهای حرکتی نصب شده روی بدن شرکت‏ کنندگان مشخص شد. میزان و شدت فعالیت فیزیکی در این نوع بازی‏های ویدئویی، بسیار بیشتر از بازی‏های خارج از منزل بدون ساختار بود. یافته‌های حاصل از این پژوهش نشان داده که بازی‏های ویدئویی فعال ممکن است روش خوبی برای فعالیت‏های فیزیکی کودکان باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.