تلفن همراه

فناوری

June 21, 2015
7:58 یکشنبه، 31ام خردادماه 1394
کد خبر: 71262

تماشا کنید: سامسونگ صاحبان سلفی استیک را “غارنشین” می‌داند!

سامسونگ در تبلیغ تلویزیونی جدیدش برای گلکسی S6 بر روی دید وسیع دوربین آن برای ثبت تصاویر سلفی تاکید داشته و عقیده دارد که دوران استفاده از سلفی استیک ها به سر آمده است.
 
دیگر باید به افرادی که یک سلفی استیک (یا همان پایه مونوپاد) بزرگ در دست دارند و پشت سر هم آن را بالا می‌آورند و عکسی یادگاری ثبت می‌کنند، عادت کرده باشید. این دستگاه‌ها امروزه به یکی از پرفروش‌ترین لوازم جانبی گوشی‌های هوشمند تبدیل شده‌اند و روز به روز نیز با شکلی متفاوت‌تر و کارایی بیشتر وارد بازار می‌شوند.
 
 
دلیل رونق این لوازم تنها از یک ضعف بزرگ گوشی‌های هوشمند سرچشمه می‌گیرد: دوربین گوشی‌های هوشمند امروزی دارای زاویه دید بالایی نیستند و بنابراین برای رفع این مشکل، یک سلفی استیک برای افزایش زاویه دید واجب است!
 
با این وجود، تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به سرعت در حال رفع این مشکل است و در هر مدل از گوشی‌هایشان، روی افزایش زاویه دید آن‌ها تمرکز ویژه‌ای وجود دارد. به عنوان مثال ال‌جی توانسته میدان دید LG G4 را تا 15 درصد نسبت به LG G3 ارتقا دهد و سامسونگ نیز در گلکسی S6 میدان دید دوربین را بهبود بخشیده و به زاویه دیدی 120 درجه‌ای رسیده است.
 
چنین پیشرفت‌هایی در درازمدت یک نتیجه خواهد داشت و آن حذف سلفی استیک‌ها است. یکی از مهندسین بخش تولید ماژول‌های دوربین ال‌جی قبل از معرفی رسمی G4 در تحلیلی گفته بود که گوشی‌های هوشمند به سرعت به سمت بی‌نیازی از سلفی استیک‌ها پیش می‌روند.
 
سامسونگ راه صریح‌تری را در اعلام این خبر در پیش گرفته و استفاده‌کنندگان این دستگاه‌ها را با کنایه‌ای سنگین موردخطاب قرار داده است. سامسونگ در آخرین تبلیغ تلویزیونی خود برای گلکسی S6، کسانی که به طور مداوم از سلفی استیک استفاده می‌کنند را "افراد غارنشین" و یا به شکل دیگر عقب افتاده خطاب کرده است.
 
به عقیده سامسونگ با گلکسی S6 و دوربین دید وسیع 120 درجه‌ای آن نیازی به سلفی استیک نیست. البته باید توجه داشت که سامسونگ تبلیغات خود را با لحنی آمیخته با شوخی تولید می‌کند و قطعا توهینی در کار نبوده است. حتی شاید اگر اندکی واقع‌بین باشیم، از جهاتی با نظر کنایه‌آمیز سامسونگ مواقع نیز باشیم!
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.