تلفن همراه

گوشی

June 21, 2015
14:07 یکشنبه، 31ام خردادماه 1394
کد خبر: 71283

اپل ایده ای مبتکرانه برای بهبود پیام های متنی دارد

پیام های متنی از دهه ۱۹۹۰ میلادی تاکنون وجود داشته اند و همچنان یکی از راحت ترین روش ها برای برقراری ارتباط با دیگران به شمار می روند. اما بزرگ ترین مشکل در رابطه با این روش آن است که در برخی اوقات درک معنا و مفهوم واقعی این پیام ها بدون وجود پیش زمینه بسیار دشوار می شود.
 
نکته دیگر اینکه اگر موبایل شما در وضعیت بی صدا قرار داشته باشد، احتمال آنکه پیام های دارای فوریت و حساسیت زمانی را از دست بدهید بسیار زیاد خواهد بود.
 
حالا اپل تصمیم گرفته تا فکری به حال این مشکل کند و پیام های متنی را بیشتر به زمینه و شرایط وابسته نماید و برای این منظور هم پتنت تازه ای را به ثبت رسانده است.
 
در سند مربوط به این پتنت سخن از نوعی سیستم پیام رسان به میان آمده که به شما امکان می دهد پیام هایتان را براساس طیف گسترده ای از فاکتورها شامل زمان، آب و هوا و موقعیت مکانی زمان بندی نمایید. ظاهرا این اپلیکیشن پیام رسان قادر است با اپ های دیگری که روی موبایل شما وجود دارد (شامل اپ آب و هوا و تقویم) نیز ارتباط برقرار نماید تا پیام ها را در زمان های مشخصی ارسال نماید.
 
براساس پرونده مربوط به این پتنت، کاربران قادر خواهند بود، شرایط مشخصی را تعریف کنند که در آن پیام های متنی ارسال شوند. بنابراین اگر هوا بارانی باشد و تصمیم داشته باشید که با دوستتان در پارک دیدار کنید می توانید به موبایل خود بگویید هر وقت باران بند آمد پیام را برای او ارسال کند.
 
اپل همچنین به ذکر نمونه های مشخصی در این رابطه می پردازد و مثلا به ارسال پیام های متنی پس از ورود گیرنده به فروشگاه خوار و بار اشاره می کند تا فرستنده مطمئن شود فرد مورد نظر در بهترین زمان ممکن پیام را دریافت کرده است.
 
مثال دیگری که در این رابطه ذکر شده این است که پیام متنی بلافاصله پس از بیدار شدن فرد از خواب روی نمایشگر موبایل او نشان داده شود.
 
در نظر داشته باشید که ایده ارسال پیام های متنی بر اساس زمان و موقعیت چندان هم تازگی ندارد و هم اکنون اپلیکیشن هایی که چنین قابلیتی داشته باشند هم فراهم اند، اما آنطور که از اسناد مربوط به این پتنت و همچنین توضیحات ذکر شده در رابطه با این تکنولوژی می توان حدس زد، سیستم اپل پیشرفته تر عمل می کند.
 
شما حتی می توانید پیامی را برای فرد مورد نظرتان ارسال کنید که به عکس مشخصی در داخل موبایل دریافت کننده اشاره دارد. متاسفانه اپل از زبانی غامض برای توصیف این امکان بهره گرفته اما به نظر می رسد به لطف قابلیت مذکور، می توانید پیامی را ارسال کنید که به موبایل فرد دستور می دهد عکسی مشخص را که شما و فرد گیرنده در آن حضور دارید را نشان دهد.
 
بنابراین، به عنوان مثال می توانید پیامی شبیه به این را بفرستید: «عکس دو نفره ای که با Amy در تابستان گذشته در منطقه برمودا گرفتیم را به او نشان بده» و موبایل نیز آن را اجرا کند.
 
در این سند هیچگونه مدرکی دال بر اینکه اپل در نظر دارد چنین قابلیتی را به آیفون اضافه کند به چشم نمی خورد. این شرکت پتنت مربوط به ده ها محصول و تکنولوژی را به ثبت رسانده که بخش اعظمی از آنها هیچگاه رنگ واقعیت به خود نگرفته اند و دور از ذهن نیست اگر سرنوشتی مشابه در انتظار این پتنت باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.