لبه تکنولوژی

June 22, 2015
13:59 دوشنبه، 1ام تیرماه 1394
کد خبر: 71302

اسکلت پوشیدنی که توان را ۱۰ برابر می‌کند

کارگران حاضر در مشاغل سخت، در وضعیت دشوار به حمل مصالح مورد نیاز و کارهای بدنی مختلف اقدام می‏کنند. بر همین اساس طراحی نسخه اولیه یک اسکلت پشتیبان در دستور کار محققان قرارگرفته تا وزن موارد یادشده تا ۱۰ برابر سبک‏تر شود.
 
                            
 
مهندسان انستیتو Fraunhofer IAO اولین نمونه کامل این روبات همکار را در معرض نمایش قرار دادند. روبات یادشده توانایی‏های افراد را در سه قسمت یعنی بازوها، تنه (پشت و نخاع) و پاها تقویت می‏کند. محققان معتقدند ماژول کمکی بازو می‏تواند وزن ۳۰ کیلوگرمی را به ۳ کیلوگرم تقلیل دهد. کار روی این پروژه از سال ۲۰۱۳ آغاز شده و در این راستا مهندسان ۱۲ شرکت تحقیقاتی از ۷ کشور اروپایی در این زمینه مشارکت داشته‏اند. محققان از نرم‏افزاری که می‏تواند رفتار کارگر را شبیه‏سازی کند به‏منظور بهینه‏سازی هرچه بیشتر این محصول استفاده کرده‏اند.
با این اوصاف پروفسور Wernher van der Venn از دانشگاه زوریخ در این باره می‏گوید: اگرچه نسخه اولیه این محصول، کاملا کاربردی است، اما باید فکری به حال ظاهر این دستگاه کنیم. کاربران در حال حاضر می‏توانند تمامی تکنولوژی و سیم‏های به‏کارگرفته شده در این دستگاه را مشاهده کنند و این واقعا ترسناک است. کار روی این اسکلت تا سال ۲۰۱۶ ادامه خواهد داشت تا هدف نهایی یعنی آماده‏سازی محصول نهایی محقق شود. با استفاده از این محصول شاید هدف بشر در داشتن توانایی مانند مرد آهنی نیز محقق شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.