فناوری اطلاعات

June 22, 2015
14:15 دوشنبه، 1ام تیرماه 1394
کد خبر: 71305

اولین همایش ملی خدمات عمومی الزامی ICT برگزار می‌شود

اولین همایش ملی خدمات عمومی الزامی ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO)، با حضور متخصصان و برنامه‌ریزان این حوزه در مرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود.
 
 
اولین همایش ملی خدمات عمومی الزامی ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، با اهداف معرفی ابعاد مختلف طرح USO، تعامل با ذینفعان اصلی طرح و جلب مشارکت آنها، معرفی فعالیت‌های انجام شده و در حال انجام در حوزه­‌های مرتبط با طرح USO و خدمات الکترونیکی روستایی در مرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود.
خدمات USO، الزامی است که از سوی اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) و اتحادیه جهانی پست (UPU) بر عهده دولت‌ها گذاشته شده تا امکان استفاده از سرویس‌های پایه مخابراتی، فناوری اطلاعات و خدمات پستی برای تمامی مردم جامعه فراهم شود.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در قالب نظامنامه USO و در راستای بهبود شاخص‌های زندگی روستائیان و مردم مناطق کمتر توسعه یافته، ملزم است امکان استفاده از خدمات مخابراتی، پستی و فناوری اطلاعات را در این مناطق فراهم کند. در واقع این الزام باعث می‌شود تا دسترسی به خدمات مبتنی بر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تمامی مناطق کشور به ویژه روستاها و نواحی دور افتاده که ارائه خدمات به آنها صرفه اقتصادی کمتری دارد، تضمین شود.
با عنایت به ظرفیت‌های موجود در فناوری ارتباطات و اطلاعات، توسعه خدمات الکترونیکی می‌تواند رویکردی در جهت بهبود زندگی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته همچون سایر اقشار جامعه باشد.
از این رو همزمان با طرح توسعه پورت‌های پرسرعت در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و همچنین به منظور استفاده بهینه از این زیرساخت‌های ارتباطی و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده، طرح مشترکی توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه‌ریزی شده تا ضمن تبیین برنامه‌های راهبردی برای توسعه خدمات الکترونیکی در این مناطق، عملیاتی‌سازی این برنامه‌ها نیز در دستور کار قرار گیرد.
محور اصلی این طرح، توسعه خدمات الکترونیکی در حوزه‌های گوناگون از قبیل آموزشی و فرهنگی، بهداشتی و درمانی، گردشگری، کشاورزی و … در چارچوب سایر برنامه‌های کلان توسعه کشور است.
معرفی ابعاد مختلف طرح USO، تعامل با ذینفعان اصلی طرح و جلب مشارکت آنان، برگزاری نمایشگاه جنبی از فعالیت‌های بخش دولتی و همچنین ظرفیت‌های بخش خصوصی و نیازهای بازار خدمات در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، انتخاب برترین پایان‌نامه‌های کاربردی و عملیاتی مرتبط با محورهای همایش، معرفی و انتخاب و تجلیل از بهترین طرح‌های اجرا شده در حوزه خدمات الکترونیکی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از جمله بخش‌های اصلی اولین همایش ملی خدمات عمومی الزامی ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
متخصصان دانشگاهی، مراکز پژوهشی، اپراتورها، شرکت‌ها و سازمان‌های مرتبط و علاقه‌مندان می‌توانند برای ارائه دیدگاه‌ها، رویکردها و خدمات و محصولات مرتبط با این حوزه و اطلاع از آخرین اخبار به پورتال همایش با آدرس USO-Hamayesh.itrc.ac.ir مراجعه کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.