اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 22, 2015
15:05 دوشنبه، 1ام تیرماه 1394
کد خبر: 71315

وزیر ارتباطات: دسترسی به اینترنت در روستاها همانند تلفن ثابت می‌شود

وزیر ارتباطات در جمع معاونان خود گفت: دسترسی به شبکه‌های پرظرفیت همانند شبکه تلفن ثابت بزودی در بیشتر مناطق روستایی گسترش می‌یابد.
 
 
محمود واعظی در جلسه شورای فنی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اهتمام این وزارتخانه در توسعه خدمات الکترونیکی مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته تاکید کرد و گفت: با توجه به سرعت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در اقصی نقاط کشور، بزودی همانند شبکه تلفن ثابت که در بیشتر مناطق روستایی گسترش یافته، دسترسی به شبکه‌های پرظرفیت نیز به میزان قابل توجهی خواهد رسید.
 
وی بر لزوم همزمان برنامه‌های توسعه زیرساخت ارتباطی و فعالیت‌های مرتبط با توسعه زیرساخت‌های اطلاعاتی تاکید کرد و ادامه داد:  لازم است در این زمینه، حجم قابل توجهی از خدمات قابل دسترسی در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته، به سرعت در اختیار آحاد مردم ساکن در این مناطق قرار گیرد.
 
در این جلسه گزارشی از پروژه مشترک سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره موضوع توسعه خدمات الکترونیکی در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته ارائه شد.
 
این پروژه از اواخر سال گذشته آغاز شده و اهداف اصلی آن تدوین سند راهبردی توسعه خدمات الکترونیکی روستایی در چارچوب نظامنامه اجرایی خدمات عمومی اجباری (USO)، ارائه برنامه عملیاتی و در نهایت اجرای چند پایلوت در مناطق محروم، نیمه برخوردار و برخوردار است.
 
از سویی دیگر، این سند با هدف ایچاد یکپارچگی میان شاخص‌های کلان عملکردی، خدمات الکترونیکی انتخابی و زیرساخت‌های فنی به شکل مستمر تدوین می‌شود و مهمترین راهکارهای انتخابی در تدوین آن، تمرکز بر مدل معماری و بهره‌مندی از چرخه مدیریت خدمات است.
 
با توجه به نتایج حاصل از پروژه تدوین سند راهبردی و برنامه‌ریزی‌های آتی در این وزارتخانه، طرح توسعه خدمات الکترونیکی در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته به عنوان یکی از اولویت‌های مد نظر خواهد بود.
 
در این طرح ضمن ادامه گسترش شبکه های ارتباطی و دسترسی در چارچوب اکوسیستم خدمات عمومی اجباری و تمرکز بر اقلام دانشی توسعه ( اعم از زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی، توسعه منابع انسانی، ایجاد رژیم‌های حاکمیتی، نهادی و همچنین نوآوری) به مواردی همچون توسعه سکوهای مور نیاز، راه‌اندازی شتاب دهنده‌های کسب‌و‌کار، تولید محتوا، تامین منابع مالی و … نیز اهتمام خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.