تلفن همراه

گوشی

لوازم جانبی

June 22, 2015
15:31 دوشنبه، 1ام تیرماه 1394
کد خبر: 71317

تبدیل آی‌فون به دوربین عکاسی حرفه‌ای

دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای عکس‌هایی فوق‌العاده می‌گیرند، اما حمل کردن آنها به دلیل وزن بالایشان دشواری‌هایی را به همراه دارد، از این رو بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند با گوشی‌های خود عکاسی کنند تا با دوربین‌های DSLR.
از سویی دیگر، کیفیت عکس‌های دوربین‌ گوشی‌های هوشمند نیز چنگی به دل نمیزند. از این رو شرکت DxO برای رفع این مشکل دوربینی به نام One را طراحی کرده‌است که می‌تواند کیفیت عکس‌های موبایلی را در حد دوربین‌های حرفه‌ای افزایش دهد.
 
 
این ابزار دوربینی جیبی با کیفیت دوربین‌های DSLR است که از لنز و حسگرهای خود برای عکسبرداری استفاده می‌کند و گوشی‌های هوشمند در واقع برای این دوربین نقش منظره‌یاب و صفحه کنترل را ایفا می‌کنند.
 
DxO One بدنه‌ای آلومینیومی و لنزی 32 میلیمتری با دیافراگمی متغیر و 6 تیغه و قدرت زوم دیجیتال سه برابر دارد. کاربر با استفاده از اپلیکیشن رایگان iOS می‌تواند دیافراگم آن را در محدوده 1.8 تا 11 تغییر دهد و سرعت شاتر این دوربین نیز از 15 ثانیه تا 1/8000 ثانیه قابل تنظیم است. همچنین دامنه تغییر حساسیت دوربین نیز 100 تا 51200 است.
 
این دوربین همچنین از حالت‌های عکسبرداری متنوعی نیز برخوردار است: تمام خودکار، و تمام دستی و همچنین کاربر می‌تواند از آن برای تصویربرداری نیز استفاده کند. این دوربین به درگاه شارژ آی‌فون وصل می‌شود و درجه آن متناسب با گوشی قابل تنظیم است تا کاربر در هر زاویه‌ای بتواند نمایشگر را ببیند.
 
دوربین خود دارای باتری لیتیومی است و با یکبار شارژ آن می‌توان 200 بار عکاسی کرد. تصاویر در قالب RAW و روی حافظه MicroSD دوربین ذخیره می‌شود،‌ اگرچه امکان ذخیره عکس‌ها در قالب JPEG نیز وجود دارد. دوربین DxO One همچنین از قابلیت ثبت عکس در قالب Super Raw نیز برخوردار است،‌در این حالت چهار فریم یکسان با قالب RAW با سرعت ثبت شده و سپس با یکدیگر تلفیق می‌شوند. شرکت DxO قصد دارد دوربین خود را از ماه سپتامبر و با قیمت 599 دلار وارد بازار کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.