رگولاتوری

June 23, 2015
9:12 سه شنبه، 2ام تیرماه 1394
کد خبر: 71338

الزام شرکت ارتباطات زیرساخت به حضور در 170 نقطه

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات 18 ماه به شرکت ارتباطات زیرساخت فرصت داده تا بر اساس مصوبه 516 شورای عالی امنیت ملی در 170 نقطه کشورحضور پیدا کند.
 
براساس مصوبه 214 کمیسیون تنظیم مقررات که در تاریخ 20 اردیبهشت‌ماه سال جاری تدوین شده مصوبه‌ قبلی که مربوط به سال 87 بوده اصلاح شده و براین اساس در خصوص تعرفه اتصال دو سویه به ابر زیرساخت پیشنهادات جدیدی تصویب شده است.
 
براساس مصوبه جدید شرکت ارتباطات زیرساخت موظف شده تعرفه اتصال به ابر زیرساخت (اتصال به سوییچ‌های SC و PC) را براساس دقایق ترافیکی محاسبه کرده و برهمین اساس از اپراتورهای همراه و ثابت دریافت کنند.
 
در بند دیگری از مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات آمده است: با توجه به تعریف شرکت مادر مخابراتی در مصوبه 516 شورای عالی امنیت ملی و الزام شرکت ارتباطات زیرساخت به حضور در 170 نقطه که حضور در 35 نقطه آن ترافیک خواهد بود، شرکت زیرساخت موظف است ظرف مدت 18 ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه امکانات لازم برای سوئیچ ترافیک محدوده بین این 35 نقطه ترافیکی اعم از ثابت به ثابت، ثابت به همراه، همراه به ثابت و همراه به همراه را فراهم کند.
 
کلیه‌ی اپراتورهای ثابت و همراه نیز موظفند بخش‌های باقی‌مانده ترافیک خود را که در حال حاضر امکان سوئیچ آنها از طریق مراکز شرکت ارتباطات زیرساخت وجود ندارد پس از این مدت صرفا از این طریق سوئیچ کنند.
 
همچنین در این مصوبه اشاره شده است که سقف تعرفه اتصال به ابرزیرساخت برای هر دقیقه ترافیک مکالمه تحویلی از سمت شبکه‌های ثابت و همراه به صورت بین استانی 128.7 ریال و به ازای هر دقیقه مکالمه تحویلی از سمت شبکه‌های ثابت و همراه به صورت داخل استانی 11.7 ریال تعیین می‌شود.
 
همچنین در قالب تبصره‌ای اعلام شده است : در صورت تغییر تعرفه مکالمات ثابت به ثابت بین استانی در کمیسیون سقف تعرفه هر دقیقه ترافیک مکالمه تحویلی از سمت شبکه‌های ثابت در ابرزیرساخت به صورت بین استانی به نسبت 39 درصد تعرفه ثابت به ثابت بین استانی و سقف تعرفه هر دقیقه ترافیک مکالمه تحویلی از سمت شبکه‌های ثابت به ابرزیرساخت به صورت استانی به نسبت 39 درصد تعرفه ثابت به ثابت استانی تعیین خواهد شد.
 
در تبصره دیگری از این مصوبه آمده است: در صورت تغییر تعرفه مکالمات تلفن همراه به تلفن ثابت در کمیسیون سقف تعرفه در دقیقه ترافیک مکالمه تحویلی از سمت شبکه‌های تلفن همراه به ابرزیرساخت به صورت بین استانی به نسبت 20 درصد تعرفه همراه به ثابت سیم‌کارت دائمی و سقف تعرفه هر دقیقه ترافیک مکالمه تحویلی از سمت شبکه‌های همراه و زیرساخت به صورت استانی به نسبت دو درصد تعرفه پایه با یک دقیقه مکالمه همراه به ثابت سیم‌کارت دائمی تعیین خواهد شد.
 
بند دیگری از مصوبه جدید سازمان تنظیم مقررات گویای آن است که حداقل تعرفه اتصال در حد زیرساخت به ازای هر لینک E1 داخل استانی یا بین استانی متصل به سوییچ‌های SC و PC مبلغ سه میلیون ریال به عنوان حداقل کارکرد به شرکت ارتباطات زیرساخت خواهد بود. در صورتی که هزینه دقایق به ازای هر لینک E1 بیش از مبلغ حداقل شود، اپراتورها موظف خواهند بود براساس میزان دقایق کارکرد هزینه اتصال را بپردازند.
 
براساس مصوبه جدید رگولاتور حداقل تعرفه اتصال به ابرزیرساخت به ازای هر STM1 داخل استانی یا بین استانی متصل به سوئیچ‌های SC و PC 24 برابر تعرفه حداقلی یک و معادل 72 میلیون ریال تعیین می‌شود.
 
در پایان این مصوبه نیز ذکر شده است که شرکت زیرساخت با رعایت سقف فوق باید در تعیین تعرفه اتصال به ابرزیرساخت با اپراتورها بدون تبعیض عمل کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.