تلفن همراه

گوشی

لوازم جانبی

June 25, 2015
8:45 پنجشنبه، 4ام تیرماه 1394
کد خبر: 71414

شارژرهای بی‌سیم Qi به تکنولوژی «شارژ سریع» مجهز می‌شوند

کنسرسیوم توسعه‌دهندگان شارژ بی‌سیم خبر داده که شارژرهای جدید Qi آنها می‌تواند امکان شارژ سریع را برای صاحبان گوشی‌های هوشمند فراهم کند. در این حالت 0 تا 60 درصد باتری در کمتر از 30 دقیقه شارژ خواهد شد.
 
چندسالی است که همزمان با رشد خیره‌کننده نفوذ گجت‌های هوشمند در میان مردم، تکنولوژی شارژ وایرلسی (بی‌سیم) نیز آرام آرام سر از بازار درآورده است. 
 
این تکنولوژی نمایانگر آینده‌ای است که نیاز به هر گونه سیم برای شارژ گجت‌های هوشمند را مرتفع می‌کند. در این سیستم کافی است دستگاه را بر روی یک پد یا سطح مخصوص قرار دهید تا گوشی به شکل اتوماتیک شارژ شود.
 
ولی تکنولوژی کنونی شارژ بی‌سیم یک مشکل بزرگ دارد و آن سرعت پایین شارژ با استفاده از این تکنیک است. این کندی به خصوص در هنگام مقایسه آن با تکنولوژی‌های Quick Charge یا شارژ سریع که امروزه در بیشتر پرچمداران بازار مشاهده می‌شود، نمود بیشتری دارد.
 
ولی این مشکل نیز حداقل برای صاحبان دستگاه‌های سازگار با شارژ Qi رفع خواهد شد. گروه توسعه‌دهنده شارژ بی‌سیم که با نام Wireless Power Consortium فعالیت می‌کند و شامل شرکت‌های بزرگ تولیدکننده دستگاه‌های دیجیتالی دنیا است، امروز اعلام کرد که جدیدترین مدل شارژرهای Qi این کنسرسیوم قادر خواهند بود که تا 15 وات را به باتری گوشی‌های هوشمند برسانند. 
 
بنابراین در این حالت، دستگاه‌هایی که سیستم شارژ سریع آن‌ها فعال شده باشد، در کمتر از 30 دقیقه تا 60 درصد باتری خود را شارژ می‌کنند. قطعا افزایش دستیابی به چنین سرعتی برای مشتریان بازار اهمیت بالایی دارد و به محبوبیت هر چه بیشتر این شارژرها و در نتیجه کاهش قیمت آنها خواهد انجامید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.