سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 25, 2015
9:10 پنجشنبه، 4ام تیرماه 1394
کد خبر: 71417

نتایج بنچمارک اسنپدراگون 620 مجهز به Cortex-A72 منتشر شد

تراشه‌های سری 600 اسنپدراگون محصولات میان رده‌ی این کمپانی به شمار می‌روند و کوالکام همچون سری 800 خود، روز به روز عملکرد این تراشه‌ها را بهبود می‌بخشد تا از رقبا عقب نماند.
 
کوالکام سری تراش‌های 400، 600 و 800 خود را به ترتیب برای گوشی‌های هوشمند پایین رده، میان رده و رده بالا روانه‌ی بازار می‌کند. نتایج بنچمارک مربوط به جدیدترین تراشه‌ی سری 800 منتشر شده که نشان از بروزرسانی و تقویت این تراشه دارد.
 
نتایج جدید بنچمارک مربوط به نسل جدید اسنپدراگون 600 روی گجتی با برخورداری از حافظه‌ی رم 3 گیگابایتی رقم خورده است. نتیجه‌ی بنچمارک این تراشه در حالت تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب 1513 و 4051 است. با توجه به این نتیجه می‌توان به جرات گفت که اسنپدراگون 620 موفق شده تا اسنپدراگون 810 این کمپانی را پشت سر بگذارد.
 
نتایج بنچمارک اسنپدراگون 810 روی می نوت پروی شیائومی به ترتیب در حالت تک هسته‌‌ای و چند هسته‌ای امتیاز 1227 و 5284 را رقم زده است. نتیجه‌ی بنچمارک مورد نظر برای تراشه‌ی اکسینوس 7420 سامسونگ نیز به ترتیب 1486 و 5284 است که نشان از عملکرد خوب نسل جدید تراشه‌ی میان‌رده‌ی کوالکام دارد.
 
شاید نگاهی به درون تراشه‌ی اسنپدراگون 620 تا حدودی کسب نتیجه‌ی بالا توسط این محصول را روشن کند. کوالکام در این تراشه از چهار هسته‌ی Cortex-A72 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و چهار هسته‌ی Cortex-A53 با فرکانس 1.2 گیگاهرتز بهره برده است. اگرچه این تراشه از استاندارد LPDDR3 پشتیبانی می‌کند، اما قدرت پردازشی آن برای سری 600 بسیار بالا است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.