سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

June 25, 2015
14:03 پنجشنبه، 4ام تیرماه 1394
کد خبر: 71431

ویندوز 10 را در قالب حافظه‌های فلش بوت شدنی نیز عرضه خواهد شد

اغلب لپ‌تاپ‌های جدید عرضه شده به بازار از وجود درایو نوری بی بهره هستند، علاوه بر این موضوع استفاده از دیسک‌های نوری نیز بسیار کمتر از پیش شده است، از این‌رو شایعاتی منتشر شده که براساس آن مایکروسافت نسخه‌ی نهایی ویندوز 10 را در قالب حافظه‌ی فلش به فروش خواهد رساند.
 
بسیاری از کاربران ویندوز چندان درگیر نصب ویندوز نمی‌شوند، چراکه اغلب محصولات موجود در بازار همراه با ویندوزهای از پیش نصب شده و لایسنس دار همراه می‌شوند. اما تعداد دیگری از کاربران که به موجب داشتن لپ‌تاپ‌های قدیمی و پی‌سی‌های معمولی مجبور به نصب ویندوز از مرحله‌ی اولیه هستند، تاکنون از سی‌دی یا دی‌وی‌دی بصورت منبع نصب استاندارد استفاده کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد دیگر خبری از سی‌دی و دی‌وی‌دی‌ها برای نصب ویندوز نخواهد بود، چراکه به نظر می‌رسد مایکروسافت نیز در ادامه‌ی روند رو به گسترش استفاده از USB با قابلیت بوت، در نظر دارد سیستم‌عامل خود را در این قالب روانه‌ی بازار کند.
 
براساس اطلاعات ارائه شده، احتمالا مایکروسافت به همراه عرضه‌ی ویندوز 10 روی دی‌وی‌دی، هر دو نسخه‌ی 64 و 32 بیتی سیستم‌عامل خود را در قالب USB به فروش خواهد رساند. باید به این موضوع اشاره کرد که این USBها قابلیت نصب برای یکبار را خواهند داشت. حال باید دید آیا چنین خبری صحت خواهد داشت یا خیر؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.