اپلیکیشن

اینترنت و شبکه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری

June 28, 2015
20:27 یکشنبه، 7ام تیرماه 1394
کد خبر: 71528

14 هک کاربردی توصیه شده توسط کارشناسان مخصوص شبکه‌های اجتماعی

همه برندهای بزرگ جهان در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند و این اتفاق را به عنوان فرصتی ایده‌آل برای ارتباط نزدیکتر با مشتریان و فروش بیشتر محصولات خود می‌دانند. با این وجود دسترسی هرچه سریع‌تر به مخاطبان شبکه‌های اجتماعی معمولا کار دشواری است و بسیاری از صاحبان کسب و کار، بازاریاب‌ها و مشاوران اقتصادی در این زمینه با مشکلاتی روبرو هستند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، «انتشار محتوای مناسب روی شبکه‌های اجتماعی و استقبال کاربران» معمولا کار در دسترسی محسوب نمی‌شود و با دشواری‌هایی همراه است. در واقع باید گفت کسب و کارها به نیروهای متخصص نیاز دارند تا به کمک آنها بتوانند موفقیت خود را در شبکه‌های اجتماعی تضمین کنند.

استراتژیست‌های اقتصادی این روزها به سازمان‌ها و شرکت‌ها مشاوره می‌دهند که چگونه از تحقیقات،‌ داده‌ها، خلاقیت و آزمایش‌های مختلف برای حضور هرچه قوی‌تر در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند و در این زمینه حتی از نظریات علوم فلسفه و جامعه‌شناسی هم کمک گرفته می‌شود.

با همه این تفاسیر کارشناسان علوم رایانه و اینترنت برخی روش‌هایی را برای حل مشکل مذکور ارایه کرده‌اند که از آنها با عنوان هک هم یاد می‌شود. در اینجا 14 روش کاربردی برای دسترسی بهتر به محتوا و کاربران شبکه‌های اجتماعی ارایه شده است که صاحبان کسب و کار به کمک آنها می‌توانند درگیری بیشتری با این فضا داشته باشند، محصولات خود را بهتر معرفی کنند، درآمدهای خود را افزایش دهند و هواداران بیشتری را به سمت خود بکشانند.

استفاده از ابزار Crystal برای معرفی بهتر

سایت CrystalKnows.com یک پایگاه اینترنتی کاربردی محسوب می‌شود که افزونه کاربری ویژه برای سرویس پست الکترونیکی جیمیل دارد و تحلیل اطلاعات عمومی را در لینکدین، پست‌های اجتماعی منتشر شده، وبلاگ‌ها و … آسان می‌کند. به کمک این ابزار می‌توان مطالبی که هر شخص منتشر کرده است را به صورت مجزا تحلیل کرد و از طریق الگوریتم‌های موجود، ارتباط بهتر و نزدیک‌تری با کاربران برقرار کرد.

این ابزار به شما امکان می‌دهد که در فاصله زمانی کوتاه با سلیقه هر یک از کاربران آشنا شوید و افزونه جیمیل نیز این فرصت را ایجاد می‌کند تا در پست الکترونیکی خود تحلیل جامع انجام دهید و یک خلاصه وضعیت از آن در اختیار بگیرید.

استفاده از IFTTT برای اشتراک‌گذاری خودکار محتوا

یکی از بهترین دستورالعمل‌ها برای سازمان‌های مختلف IFTTT است که مقالات را به صورت خودکار روی Feedly ذخیره می‌کند و آنها را از طریق حساب کاربری Buffer می‌فرستد. شما هم مانند بسیاری از کسب و کارها تمایل به اشتراک‌گذاری مطالب مختلف دارید که البته همه آنها را از قبل ذخیره کرده‌اید. برای آسان‌سازی این فرآیند می‌توانید از سرویس Buffer استفاده کنید تا به صورت خودکار در فاصله‌های زمانی مشخص این اطلاعات توئیت شوند.

این سیستم خودکار زمان لازم برای کپی و ویرایش مطالب را از بین می‌برد و به شما امکان می‌دهد تمرکز خود را روی خواندن مقالات معطوف کنید و اشتراک آنها را به سیستم هوشمند بسپارید.

استفاده از Grammarly برای چک کردن نوشته‌های شخصی

اگر شما در فضای شبکه‌های اجتماعی مشغول به کار هستید، به خوبی می‌دانید که هر شبکه رسانه‌ای یا بازاریابی دیجیتالی نیازمند آن است که بتوانید محتوای موردنظر خود را به صورت خلاقانه بنویسید و آن را به گونه‌ای در اختیار کاربران قرار دهید که نظرشان جلب شود. اگر شما قلم قوی ندارید و در امر نوشتن از مهارت کافی برخوردار نیستید، باید به این سطح از اطمینان برسید که کلمات را با نگارش صحیح و جملات را با دستورالعمل مناسب کنار یکدیگر قرار داده‌اید. در این فرآیند اگر قرار باشد به کامنت‌های مطرح شده از سوی کاربران جواب دهید، باید زمان زیادی را برای این کار بگذارید.

اما یک افزونه رایگان برای مرورگرهای اینترنتی می‌تواند تمام این مشکلات را از میان بردارد. این افزونه که به راحتی روی مرورگرهای اینترنتی نصب می‌شود، نگارش صحیح تمام کلمات و جملات شما را به صورت خودکار بررسی می کند و اگر اشتباه تایپی داشته باشید، کلمه یا جمله صحیح را به شما پیشنهاد می‌دهد.

استفاده از Boomerang برای برنامه‌ریزی پیام‌ها

اگر از طریق شبکه اجتماعی با افراد مهم و سرشناس در ارتباط هستید، معمولا برخی مشکلات را در این زمینه پیش‌روی خود می‌بینید. برای مثال اگر روی شبکه اجتماعی تلاش کردید یکی از مدیران دیگر شرکت‌ها را برای معرفی محصول خود دعوت کنید و او وعده هفته آینده را به شما داده است، می‌توانید خوشحال باشید که در زمان باقیمانده از این فرصت بهره کافی را ببرید.

تکنیکی که این ابزار در اختیار شما قرار می‌دهد بسیار آسان است. زمانی که پیام مربوط به یک قرار ملاقات را دریافت می‌کنید، ابزار مذکور توانایی خود را نشان می‌دهد. بسیاری از کاربران قرارهای ملاقات خود را که روی شبکه‌های اجتماعی تنظیم کردند فراموش می‌کنند یا برای آن برنامه‌ریزی مناسب را انجام نمی‌دهند. اما اگر ابزار Boomerang را در اختیار داشته باشید دیگر نگرانی نخواهید داشت. این ابزار همچنین یک افزونه کاربردی برای پست الکترونیکی جیمیل دارد که به کمک آن می‌توانید تمامی قرارهای ملاقات خود مرتبط با شبکه‌های اجتماعی را مدیریت کنید.

هک کردن کلید «پاسخ» در توئیتر یا برداشتن محدودیت‌ پیام‌ها

یکی از مواردی که بسیاری از مشترکان توئیتر را اذیت می‌کند این است که می‌بایست پیام‌های خود را با 140 کارکتر بنویسند و این مسئله باعث می‌شود و به جای آنکه روی محتوای مطلب تمرکز کنند، نگران تمام شدن تعداد کارکترها باشند. اما بد نیست بدانید که شما هم می‌توانید این محدودیت را از پیش‌روی خود بردارید.

برای این کار یک روش ساده وجود دارد تا بتوانید محدودیت تعداد کاراکترها برای نوشتن مطالب مختلف در توئیتر را از میان بردارید. برای این کار فقط کافی است  که توئیت خود پاسخ دهید و به عبارت دیگر، ادامه مطلب مورد نظر را در پاسخ به توئیت خود بنویسید و آنها را به یکدیگر مرتبط کنید تا در نهایت یک مطلب با تعداد کلمات بیشتر را به اشتراک بگذارید.

استفاده از Tweetfull برای بهره‌وری هرچه بیشتر ترافیک بالای توئیتر

اگر 24 دقیقه قبل توئیت خود را منتشر کرده باشید، می‌بایست 24 ساعت منتظر بمانید تا هواداران مطلب منتشر شده را ببینند و نسبت به آن عکس‌العمل نشان دهند. اما ابزار Tweetfull به شما کمک می‌کند کلیدواژه‌ها و هشتگ‌های اصلی را جمع‌آوری کنید و بر اساس تحلیلی که در آن صورت می‌گیرد، به سادگی بدانید که در چه زمانی از شبانه‌روز بهتر است مطالب مرتبط با این کلیدواژه‌ها را به اشتراک بگذارید.

این کار کمک می‌کند تا حساب کاربری شما در توئیتر بیشتر با هوادران در ارتباط باشد و تمایل آنها را برای مشاهده محتویات منتشر شده افزایش دهد. البته نباید از این ابزار سوءاستفاده کنید و توجه داشته باشید که فقط برای انتشار مناسب‌تر محتوای مورد نظر خود آن را به کار برید.

استفاده از تگ‌های اینستاگرام برای ایجاد محتوای هدفمند

یکی از کاربردی‌ترین هک‌ها در شبکه اجتماعی ایجاد داستان از طریق تگ‌های اینستاگرام است. همه ما به خوبی می‌دانیم که تنها لینک زنده و مستقیم برای کاربران اینستاگرام، لینک پروفایل شخصی شماست. بر این اساس با یک طراحی هوشمندانه و برنامه‌ریزی درست می‌توانید یک محتوای بصری مناسب در پروفایل برندهای مختلف در اختیار بگیرید و به کاربر مورد نظر امکان دهید تا از صفحه مربوط به آن برندها سراغ شرکت شما بیاید.

البته برای تگ‌گذاری درست و استفاده از این قابلیت باید زمان زیادی پشت سر بگذارید تا این مهارت را کسب کنید. اما این اتفاق می‌تواند نتایج قابل ملاحظه‌ای به همراه داشته باشد و در قالب روش کاربردی برای ارتباط نزدیک‌تر با مشتریان مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از Flutter-App برای جذب هوادران و ترافیک بیشتر

یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش تعداد دنبال‌کنندگان در توئیتر این است که تعداد بیشتری از کاربران را روی حساب کاربری خود در توئیتر دنبال کنید. ابزار Flutter این کار را برای شما آسان می‌کند تا بتوانید افراد مرتبط با فعالیت خود را به آسانی پیدا کنید و با دنبال کردن صفحه آنها، لیست دوستان و هواداران خود را افزایش دهید. دنبال کردن افراد در توئیتر همچنین روش مناسبی برای افزایش ترافیک صفحه شما محسوب می‌شود. زیرا وقتی که حساب کاربری یک فرد را دنبال می‌کنید(Follow)، یک پیغام برای او ارسال می‌شود و از طریق آن می‌توانید پروفایل یا سایت اینترنتی شما را مشاهده کند. همچنین برای آنکه بتوانید با دنبال‌کنندگان بیشتری را در توئیتر جذب کنید و به تناسب آن ترافیک خود را بالاتر ببرید، بازهم می توانید قابلیت‌های مختلف Flutter را به کار برید.

ایجاد تبلیغات کاربردی و کاربرپسند در فیس‌بوک

اگر قصد دارید آگهی‌های تبلیغاتی شما در فیس‌بوک کاربرد بیشتر داشته باشد و هزینه‌ای که در این زمینه پرداخت می‌کنید هدر نرود، به جای انتشار حجم گسترده‌ آگهی‌ها بهتر است روش‌های کاربردی را دنبال کنید. شما در این زمینه گزینه‌های فراوانی پیش‌رو دارید تا هدفگذاری خود را به درستی انجام دهید. آزمایش A/B برای سنجش محتوای گرافیکی و دریافت یک گزارش کارآمد از نحوه مشاهده آگهی شما توسط کاربران می‌تواند بسیار کاربردی باشد. اگر قرار است محتوای جدید و قابل ملاحظه‌ای را منتشر کنید و می‌خواهید کاربران توجه بیشتری به آن داشته باشند، بهتر است یک تصویر گرافیکی جدید برای آن طراحی کنید و آگهی را به صورت هدفمند به انتشار برسانید.

این کارهای ساده می‌تواند توجه کاربران را به شما جلب کند و باعث شود که روی آگهی تبلیغاتی شما در فیس‌بوک بیشتر کلیک شود.

استفاده از توئیتر برای ارتباط سریع و معنی‌دار

زمانی مشغله کاری زیاد می‌شود و می‌بایست حجم گسترده پست‌های الکترونیکی را ارسال کنید، برقراری ارتباط میان دو نفری که عضو شبکه اجتماعی توئیتر هستند می‌تواند به آسانی انجام شود و محتوای مورد نظر خود را به راحتی در اختیار آنها بگذارید. این روش همچنین برای مواقعی که یکی از اطرافیان نیاز به کمک دارد یا سوالی را مطرح کرده است هم به کار می‌آید.

با یک توئیت ساده می‌توان این کار را به آسانی انجام داد و امکان گفت‌وگوی اینترنتی را برای هر دو فرد مذکور فراهم کرد. این اتفاق باعث می‌شود تا دو فرد مورد نظر از طریق توئیتر در فضایی مانند تالار گفت‌وگو حضور یابند و بحث خود را به نتیجه برسانند.

استفاده از ابزارهای کاربردی برای ارتقا قابلیت پینترست

ابزارهای کاربردی از جمله Piqora، Curalate و Buffer که در شرکت‌های نرم‌افزاری مختلف ساخته شده‌اند، به میزان قابل ملاحظه جست‌وجو و تحلیل محتوای منتشر شده در شبکه اجتماعی پینترست را آسان می‌کنند. شما با استفاده از این ابزارها به راحتی می‌توانید دریابید کدام یک از عکس‌ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند، کلیک بیشتری روی آنها شده است، کامنت بیشتری برای آنها نوشته شده است و … این کار در نهایت به شما کمک می‌کند تا پست‌ها و مطالب کاربردی‌تری را شناسایی کنید و برای اشتراک مطالب بعدی برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید.

همچنین با استفاده از این ابزارهای کاربردی می‌توانید حساب کاربری شخصی خود را هم ساماندهی کنید و دریابید که کدام یک از دوستان شما در پینترست توجه بیشتری به مطالب منتشر شده دارند یا ارتباط نزدیک‌تری با شما برقرار کرده‌اند.

استفاده از ScheduGram برای مدیریت زمانبندی در اینستاگرام

این ابزار به طور واقع بازی را برای شما عوض می‌کند و به عنوان یک برند می‌توانید با استفاده از آن محتوای مورد نظر خود در اینستاگرام را به بهترین شکل نمایش دهید. زمانی که می‌خواهید مطلبی را در یک روز و ساعت مشخص به اشتراک بگذارید یا اینکه بسته به شرایط پیش‌ آمده ترجیح می‌دهید یک مطلب مناسب در زمان مشخص از سوی شما ارایه شود، این ابزار کاربردی به کمک شما می‌آید.

اگر مشغله کاری زیادی دارید و برنامه‌ریزی برای انتشار مطالب مختلف در زمان مشخص برای شما کار دشواری است، با استفاده از ScheduGram در اینستاگرام می‌توانید این مشکل را از میان بردارید. اگر به عنوان یک مرکز بازاریابی در حساب کاربری خود برندهای مختلف را تبلیغ می‌کنید و می‌بایست در زمان‌های تعیین شده برای هر یک از آنها محتوای به‌خصوصی را به اشتراک بگذارید، بهتر است این وظیفه را به ابزار مذکور واگذار کنید.

استفاده از Rapportive در جیمیل برای مقیاس ارتباطات اجتماعی

اگر در نظر دارید با تمام کسانی که به شما پست الکترونیکی ارسال کردند ارتباط نزدیک‌تر و کاربردی‌تر برقرار کنید، بهتر است این ابزار را مورد استفاده قرار دهید. ابزار Rapportive ظرف چند ثانیه به شما نشان می‌دهد که در لیست کسانی که ایمیل ارسال کرده‌اند چه کسانی هم‌اکنون آنلاین هستند. همچنین اگر تعدادی از این افراد آنلاین نباشند، به راحتی می‌توانید آنها را در توئیتر دنبال کنید یا یک پیام دعوت برای ارتباط نزدیکتر در لینکدین به او بفرستید. همه این کارها از طریق پست الکترونیکی شما انجام می‌شود و ابزار مذکور این قابلیت‌ها را در اختیار شما می‌گذارد.

استفاده از Buffer برای تعامل بهتر در شبکه‌های اجتماعی

ابزار Buffer به شما امکان می‌دهد به سرعت و به سادگی به محتویات خود دسترسی داشته باشید و همچنین بتوانید محتویات منتشر شده توسط دیگر کاربران را نیز مشاهده کنید. با این ابزار می‌توانید برای مطالبی که قرار است هفته‌ها یا ماه‌ها بعد توسط شما منتشر شود، برنامه‌ریزی کنید. این کار به شما امکان می‌دهد برای تعامل بهتر با کاربران شبکه اجتماعی زمان کمتری صرف کنید و نتیجه بهتری بگیرید.

ابزار Buffer امکان درگیری هرچه نزدیک‌تر با هواداران، ایجاد ارتباط موفق، انتشار کارآمد محتوا و … را فراهم می‌کند و همچنین به شما امکان می‌دهد افرادی که احتمالا تمایل بیشتری به مشاهده صفحه شما دارند را شناسایی کنید. همه این اتفاقات در زمان شما صرفه‌جویی میکند و حضور شما در شبکه‌های اجتماعی را کاربردی‌تر می‌کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.