تلفن همراه

گوشی

June 29, 2015
13:23 دوشنبه، 8ام تیرماه 1394
کد خبر: 71555

گوشی‌هایی با ویژگی‌های خاص

هر گوشی هوشمندی نقاط ضعف و قوت مخصوص به خود را دارد. گوشی شما ممکن است از ظاهری زیبا بهره ببرد، اما گوشی دوست شما از نظر نرم‌افزاری برتری‌هایی داشته باشد یا اینکه گوشی همراه شما ممکن است دوربین فوق‌العاده‌ای داشته باشد اما آرزو کنید ای‌ کاش گوشی شما باتری‌ای مانند باتری گوشی برادرتان داشت. به گزارش فارنت با این اوصاف، تصور اینکه مزایای گوشی‌های قدرتمند موجود در بازار همگی در یک دستگاه جمع شوند، بسیار لذت‌بخش است.
 
 بدنه: آیفون ۶
توجه اپل به جزئیات طراحی آیفون۶  قابل تحسین بوده و از سوی دیگر، این دستگاه هوشمند از ظاهری زیبا برخوردار است. تشابه ظاهری گلکسی‌اس۶ سامسونگ با آیفون۶ نیز قابل انکار نیست. آیفون۶ با لبه‌های منحنی، حس خوبی را در هنگام نگه‌داشتن در دست، به ‌کاربر القا می‌کند و از سوی دیگر، جانمایی کلید هوم و کلیدهای دیگر، کاملا مهندسی‌شده است. از سوی دیگر، ضخامت کم این دستگاه نیز در همان اولین نظر خودنمایی می‌کند.
 
نرم‌افزار: موتوایکس
موتو ایکس می‌تواند به‌خوبی موقعیت شما را در هنگام رانندگی، در منزل یا در محل کار تشخیص داده و بسته به شرایط به خواندن با صدای بلند پیام‌های شما اقدام کند، نام تماس‌گیرنده را اعلام کند یا یک پیام متنی در جواب برای تماس‌گیرنده ارسال کند. در هنگام دریافت تماس‌های صوتی نیز با حرکت‌دادن دست در جلو گوشی می‌توانید آن‌ را به حالت بی‌صدا درآورید. برای گرفتن یک عکس نیز کافی است گوشی خود را حتی در هنگامی که قفل است، تکان دهید. این گوشی به‌واقع بازتابی از یک گوشی «هوشمند» است.
 
دوربین: ال‌جی جی ۴
ال‌جی‌ جی۴ گزینه‌ای کاملا مناسب است که از آن می‌توان به‌عنوان جایگزینی مناسب برای DSLR یاد کرد. دوربین ۱۶ مگاپیکسلی جی۴ می‌تواند در ٠,٢٧۶ثانیه یک عکس بگیرد و برنامه دوربین نیز تنها در ٠.۶ ثانیه اجرا می‌شود. دوربین این دستگاه هوشمند از قابلیت فوکوس خودکار لیزری نیز بهره می‌برد. سنسور طیف رنگی نیز به گوشی این امکان را می‌دهد تا حس واقعی‌تری پیش از گرفتن عکس، از آنچه پیش‌روی لنز است، داشته باشد. بهره‌گیری از لرزش‌گیر عکس در سه‌جهت نیز باعث خواهد شد نتیجه کار تا حد امکان بدون لرزش باشد. از سوی دیگر، جی۴ کنترل کاملی روی قابلیت‌های مختلف دوربین در اختیار شما قرار می‌دهد.
 
صفحه‌نمایش: گلکسی اس ۶
صفحه‌نمایش گلکسی اس۶ به‌طور خیره‌کننده‌ای جذاب است. این صفحه‌نمایش، روشن، با رنگ‌های جذاب و البته زاویه دید کاملا ایده‌آل است. رزولوشن این صفحه‌نمایش نیز باعث شده شاهد تراکم پیکسلی چهار برابر صفحه‌نمایش‌های استاندارد اچ‌دی باشیم.
 
اسپیکر: اچ‌تی‌سی وان‌ام ۹
با قاطعیت می‌توان اعلام کرد تفاوت آشکار و فاصله زیادی میان اسپیکرهای BoomSound‌ام ۹ و نزدیک‌ترین رقیب این گوشی هوشمند در این زمینه وجود دارد.‌ام ۹ از اسپیکرهای استریو در جلو گوشی بهره می‌برد که به‌تنهایی می‌توانند امتیاز مثبتی برای این گوشی تلقی شوند. علاوه بر شدت صدا،‌ ام ۹ از بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری و صدای فراگیر مجازی دالبی بهره می‌برد که استفاده از اسپیکرهای بلوتوث را عملا غیرضروری می‌کند.
 
باتری: دروید توربو
باتری سه‌هزارو ٩٠٠ میلی‌آمپر ساعتی دروید توربو گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربران به‌شمار می‌آید. این ظرفیت چیزی در حدود دو برابر ظرفیت باتری آیفون۶ و چهارسوم برابر ظرفیت باتری آیفون۶ پلاس و ال‌جی جی۴ و البته ۲۱‌ درصد بیشتر از باتری گلکسی‌نوت۴ است.
 
مواد سازنده: نوکیا لومیا ۱۵۲۰
بدنه رنگی پلی‌کربناتی که مایکروسافت در دستگاه هوشمند خود استفاده کرده، بسیار چشم‌نواز است. علاوه بر زیبایی، این بدنه از عمر و دوام بالا برخوردار بوده و خش برنمی‌دارد.
 
پردازنده: ال‌جی جی۴
اگرچه پردازنده اسنپ‌دارگون ۸۱۰ کوالکام که در گلکسی‌اس۶ و اچ‌تی‌سی وان‌ام‌۹ نیز مورد استفاده قرار گرفته، در مقایسه با اسنپ‌دارگون ۸۰۸ موجود در ال‌جی جی۴ از قابلیت‌های بالاتری برخوردار است اما این تراشه از مشکل گرم‌شدن بیش از حد رنج می‌برد.
 
سنسور تشخیص اثرانگشت: آیفون۶
بهترین سنسور تشخیص اثرانگشت موجود در بازار نیز در آیفون۶ استفاده شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.