تبلت

تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری

گوشی

لبه تکنولوژی

لوازم جانبی

June 29, 2015
18:06 دوشنبه، 8ام تیرماه 1394
کد خبر: 71567

تراشه Snapdragon 820 آماده ورود به بازار

شرکت اپل در آخرین سری از محصولات خود سراغ تراشه‌های 64 بیتی کوالکام رفت و سری محصولات Snapdragon 810 را مورد استفاده قرار داد. اما این طور که مراکز خبری اعلام کردند، این فناوری در حال به‌روزرسانی است تا مدل 820 آن وارد بازار شود.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، تراشه مرکزی Snapdragon 820 به گونه‌ای ساخته شده است که هسته‌های آن برحسب نیاز کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرد و بر این اساس با نحوه فعالیت تراشه‌های S810 شرکت ARM و Exynos سامسونگ کاملا متفاوت است.

تراشه Snapdragon 820 MSM8996 هم اکنون در مرکز Geekbench مورد آزمایش و بررسی قرار گرفته است. این تراشه چهار هسته Kryo با توان 3 گیگاهرتز را در خود جا داده است که گفته می‌شود هسته‌های مذکور برپایه فناوری 14 نانومتری سامسونگ ساخته شده‌اند.

این تراشه با 10 هسته پردازشگر ساخته شده که البته هنوز توان 4 هسته‌ آن مشخص شده است. بر این اساس هنوز مشخص نیست کدام شرکت‌ها قصد دارند در محصولات جدید خود از تراشه پیشرفته کوالکام بهره ببرند.

شرکت اپل یکی از بزرگترین خریداران تراشه در جهان محسوب می‌شود و احتمال می‌رود که مدل بعدی آیفون به این فناوری مجهز شود. البته باید توجه داشت که تراشه‌های Tegra K1 شرکت Nvidia نیز توان بالایی دارند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.