تلفن همراه

گجت

June 30, 2015
10:58 سه شنبه، 9ام تیرماه 1394
کد خبر: 71580

باتری های شش ضلعی LG، عمر ساعت های هوشمند را افزایش خواهد داد

گویا بالاخره کم کم در زمینه تکنولوژی باتری هایی که در گجت های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرند، شاهد تغییرات و البته پیشرفت هایی هستیم. در هفته گذشته برایتان نوشتیم که چگونه سامسونگ توانسته تا ۴۰۰۰ میلی آمپر را در یک باتری معمول موبایل جای دهد. اکنون بخش تحقیقات ال جی نیز خبر از توسعه یک باتری جدید می دهد.
 
باتری ساخته شده از سوی ال جی، برای استفاده در گجت های پوشیدنی از جمله ساعت های هوشمند مناسب بوده و از یک طراحی شش ضلعی برخوردار است.
 
 
به نظر می رسد که این باتری از پتنت «انباشته و تا شونده» که پیشتر از سوی ال جی به ثبت رسیده بود استفاده می کند. در این تکنولوژی، پس از انباشته شدن الکترود ها، لایه تفکیک کننده و همچنین کاتدها، سپس الکترولیت ها تزریق می گردند.
 
به این شیوه، طراحی باتری در اشکال مختلف آسان تر می گردد و از سوی دیگر نیز می توان انرژی بیشتری را در یک اندازه مشخص جای داد. این روش همچنین باعث می گردد تا ثبات باتری بیشتر شده و بتواند عملکرد بهتری را از خود بر جای بگذارد.
 
ال جی را می توان اولین شرکتی نام نهاد که توانسته باتری هایی شش ضلعی تولید کرده و آنطور که خود کمپانی یاد شده اذعان دارد، تا پایان سال میلادی جاری به تولید انبوه خواهند رسید.
 
ال جی در این زمینه می گوید: «یکی از دلایل تولید انبوه چنین باتری هایی، تقاضای بالای کاربران برای محصولات پوشیدنی با طراحی گرد است. ما در این خصوص با شرکت های تکنولوژیک دیگری برای بهره گیری از باتری های شش ضلعی در ساعت های هوشمند همکاری داشته ایم.»
 
مشخصا یک باتری ۶ ضلعی می تواند فضای بسیار بیشتری را برای طراحی در اختیار مهندسان سازنده ساعت های هوشمند بگذارد. از طرف دیگر ال جی باور دارد با این طراحی، می توان عمر باتری ساعت های هوشمند را تا ۲۵ درصد افزایش دهد که در اصل برابر با ۴ ساعت روشن ماندن بیشتر نمایشگر است.
 
کمپانی مورد بحث همچنین در حال کار بر روی توسعه باتری هایی برای سایر محصولات الکتریکی است که از اشکال متفاوتی از آنچه تا کنون دیده ایم برخوردار هستند؛ برای مثال باتری هایی L مانند و یا نمونه ای دیگر که با نام «دونات» شناخته شده و یک حفره در میانه اش وجود دارد.
 
باید در نظر داشت که موسسه تحقیقاتی Gartner باور دارد که تا سال ۲۰۱۶، چهل درصد از کل ساعت های تولید شده در جهان هوشمند خواهند بود و تا سال ۲۰۲۰ نیز ۲۰۰ میلیون از آنها فروش خواهد رفت. از همین رو، ال جی نیز از حالا و با توسعه تکنولوژی های مختلف خود را آماده می کند تا بتواند پاسخگوی این نیاز باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.