اپراتورها

تلفن همراه

June 30, 2015
13:46 سه شنبه، 9ام تیرماه 1394
کد خبر: 71584

ماجرای پیامک هایی که اعتقادات مردم را نشانه رفته است!

این اقدام قطعا منجر به تزلزل اعتقادات مردم خواهد شد، چراکه وقتی کاربر چندین بار شانس خود را امتحان کرده و دعای او مستجاب نمی شود، باور به دعا و استجابت را از دست می دهد.
 
سایت اُویس (پایگاه اطلاع رسانی بررسی وقایع جهان) به تازگی خبری با این مضمون منتشر کرده است: «این روزها اپراتورهای تلفن همراه از روش های مختلفی برای دریافت پول مشترکین استفاده می نمایند. از پیامک های مربوط به مسابقات تا پیامک هایی برای دریافت سخنان روز و… اما همراه اول در اقدامی معنادار با ارسال پیامکی برای مخاطبینش از آنها درخواست کرده “با هزینه کردن ۷۵ تومان به دعاهای مشکل گشای سریع الجابه” دسترسی پیدا کنند!!» در خصوص این موضوع با یک کارشناس و یکی از مسوولان این سایت گفتگویی انجام داده ایم که در ذیل از نظرتان می گذرد:
 
حجت الاسلام مصطفی جوادی نسب، پژوهشگر کلام در گفتگو با شبستان با اشاره به پدیده یاد شده و تاثیر و تبعات منفی آن بر سبک زندگی و باورهای افراد جامعه اظهار کرد: این اقدام قطعا منجر به تزلزل اعتقادات مردم خواهد شد و نتایج نامطلوبی را به همراه دارد به دلیل آن که یک کاربر چندین بار این شانس را امتحان کرده و وقتی مشاهده می کند دعای او مستجاب نشد، باور به دعا و استجابت را از دست می دهد.
 
وی ادامه داد: نتیجه این حرکت همانند اقدام کفار صدر اسلام است که برای تزلزل اعتقاد مسلمانان و جلوگیری از اسلام آوردن غیرمسلمانان، صبحگاهان اظهار اسلام می کردند و شب هنگام اظهار پشیمانی و می گفتند که اسلام چیزی ندارد تا بر آن باقی بمانیم و به این ترتیب مردم را مردد می کردند.
 
حجت الاسلام جوادی نسب این قبیل اقدامات را گدایی مدرن خواند و تصریح کرد: این شبکه ها به نتایج کار خود نمی اندیشند و تنها طلب پول از کاربر کرده و در عوض مشکلات فراوانی را به آنها می بخشند؛ متاسفانه اگر این حرکت فراگیر شود و هر اپراتوری بخواهد به این بهانه از کاربران خود هزینه دریافت کند، وضعیت جامعه اسفناک خواهد شد و باوری دیگر باقی نمی ماند.
 
این پژوهشگر با بیان اینکه استجابت دعا شرایط و مقدماتی دارد که باید انسان آن را فراهم کند، گفت: امروز مشکلات جامعه به حدی فراوان است که هر فردی به دنبال رفع آنها به ویژه با تمسک به دعا است و همین مساله به گونه ای موجب سوء استفاده از حالت اضطرار مردم شده است.
 
وی با تاکید بر اینکه  ما بندگان یاد نگرفته ایم بندگی کنیم و تلاش می کنیم به خداوند، خدایی یاد دهیم، بیان کرد: به نظر می رسد البته این اقدام تنها در راستای دریافت هزینه از کاربر نبوده و من نسبت به این موضوع حسن ظن ندارم و گمان می کنم مسائل رو بازی نشده است و امیدوارم اتاق فکری پشت سر این ماجرا نباشد هر چند عدم واکنشی از سوی اپراتور همراه اول، این ظن را قوی تر می کند.
 
حجت الاسلام جوادی نسب با تاکید بر اینکه این قبیل اقدامات سبک زندگی مردم را کاملا دنیایی و مادی می کند، ابراز کرد: در پسِ این ماجرا و ماجراهای تکرار شدنی اینچنینی، قطعا پس از گذشت مدتی مساله معاد و اعتقاد به آخرت، در زندگی افراد جامعه فاکتور گرفته خواهد شد و باورهای معنوی مردم در پی آن از بین خواهد رفت و این در حالی است که هم اکنون نیز سبک زندگی ما دچار مشکلات عدیده ای است و با دامن زدن به چنین مسائلی، دچار بحران های شدیدتری خواهیم شد.
 
وی با بیان اینکه اعتقاد به آخرت یک نوع بازدارندگی ایجاد می کند، بیان کرد: وقتی فرد با ارسال پیامک برای چند نوبت و دریافت دعا و مستجاب نشدن دعایش با یک شکست رو به رو شد، به این نتیجه می رسد که هر فرد باید به فکر خودش باشد و قرار نیست خدا برای من کاری کند و اتفاقی روی دهد و من خودم باید کاری کنم و به این ترتیب باورهای او از دست خواهد رفت، این در حالی است که جامعه ما بر مساله دعا بسیار حساس است و با اعتقاد به این مساله در برابر بسیاری از ناهنجاری ها ترمز زده و دست به خطا و اشتباه نمی زند.
 
مدیر ویدئو شیعه با انتقاد از عملکرد مسوولان فرهنگی تاکید کرد: این برای چندمین بار متوالی است که شاهد تخریب اعتقادات و باورهای مردم از سوی افراد و دستگاه های مختلف هستیم که این امری تاسف بار است.
 
حجت الاسلام جوادی نسب یادآور شد: باید بررسی کرد چرا مسوولان ذیربط با این قبیل اقدامات برخوردی جدی نمی کنند و هدف آنها چیست و آیا آنها دغدغه فیلتر نشدن اینستاگرام یا رفع فیلتر فیسبوک دارند یا دفاع از تفکر ناب اسلامی را و اینکه رسما به کتاب باطلی مجوز نشر داده می شود، آیا به راستی خدمت به اهل بیت علهیم السلام است؟!
 
گفتنی است سایت اویس به نشانی https://oweis.ir آماده ارائه هر گونه سند و مدرکی در این باره است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.