سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

June 30, 2015
13:52 سه شنبه، 9ام تیرماه 1394
کد خبر: 71586

مشکل به‌روزرسانی خودکار ویندوز در سامسونگ برطرف می‌شود

شرکت سامسونگ اعلام کرد به‌زودی ابزاری ارائه می‌کند تا مشکل بخش SW Update که باعث جلوگیری از به‌روزرسانی خودکار سیستم Windows Update می‌شد را از بین ببرد.
هفته گذشته یک کارشناس مستقل امنیتی از غیرفعال شدن تصادفی قابلیت پشتیبانی خودکار مایکروسافت در رایانه‌های سامسونگ خبر داد و اعلام کرد که مقصر اصلی این اتفاق برنامه‌ای موسوم به Disable_Windowsupdate.exe است که به عنوان بخشی از سیستم SW Update فعالیت می‌کند. سیستم SW Update یک قابلیت اختصاصی برای به‌روزرسانی رایانه‌های شخصی تولید شده در شرکت سامسونگ است.
این کارشناس توضیح داد که غیرفعال شدن Windows Update باعث می‌شود تا دستگاه در مقابل انواع حملات سایبری آسیب‌پذیر باشد.
یکی از مهندسان پشتیبان فنی سامسونگ توضیح داد به خبرگزاری The Register توضیح داد که برنامه مذکور با غیرفعال کردن قابلیت داخلی ویندوز باعث می‌شود تا سیستم خودکار مایکروسافت برای وصله کردن حفره‌های امنیتی در درایورهای پیش‌فرض سامسونگ غیرفعال شود و در عوض ابزارهای عرضه شده توسط کارشناسان سامسونگ به کار گرفته شوند.
به هر حال، بیانیه رسمی که هم‌اکنون توسط سامسونگ منتشر شده است نشان می‌دهد که این شرکت سیستم Windows Update را غیرفعال نکرده و از کاربران خواسته است که اگر در این زمینه مشکلی دارند با شماره ۸۰۰ تماس بگیرند.
در این میان مایکروسافت تصریح کرد که بر اساس استانداردهای خود از هیچ شرکتی نخواسته است سیستم Windows Update را به روشی غیرفعال یا اصلاح کنند که کاربران در معرض خطرات امنیتی قرار بگیرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.