رگولاتوری

July 1, 2015
14:38 چهارشنبه، 10ام تیرماه 1394
کد خبر: 71616

وزیر ارتباطات: توسعه زیرساخت های ارتباطی در راستای توسعه اقتصادی کشور است

دکتر واعظی در مراسم افتتاح پروژه توسعه لایه انتقال شبکه زیرساخت : توسعه زیرساخت های ارتباطی در راستای توسعه اقتصادی کشور است
دکتر محمود واعظی در مراسم افتتاح پروژه توسعه لایه انتقال شبکه زیرساخت کشور با اشاره به توسعه زیرساخت های ارتباطی در راستای توسعه اقتصادی کشور تاکید کرد: سیاست ما این است که بخش خصوصی را وارد عرصه توسعه ارتباطی کشور کنیم.
 
 
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه شبکه ملی اطلاعات گفت: زیرساخت های این شبکه تا پایان امسال آماده بهره‌برداری خواهد بود، اما زیرساخت ها به تنهایی کارساز نیست و باید در زمینه محتوا نیز اقداماتی صورت بگیرد.
 
دکتر واعظی با اشاره به روند روبه رشد تولید محتوای بومی در کشور اضافه کرد: در ابتدای دولت یازدهم ۱۰ هزار اپلیکیشن داخلی در کشور تولید شده بود که هم اکنون این رقم به ۲۵ هزار اپلیکیشن رسیده است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در ۱۵ سال اخیر تصریح کرد: تعداد موبایل های فعال در دنیا از ۷۳۸ میلیون در سال ۲۰۰۰ به ۷ میلیارد در سال ۲۰۱۵ رسیده است. در همین حال، تعداد مشترکان اینترنت که ۴۰۰ میلیون در سال ۲۰۰۰ برآورد می شد، هم اکنون به ۳ میلیارد رسیده است.
 
وی ضریب نفوذ اینترنت را در کل دنیا ۴۳ درصد و میزان دسترسی خانوار را به این فناوری ۴۶ درصد اعلام کرد.
 
دکتر واعظی افزود: بازار فعلی فناوری اطلاعات کشور هم اکنون 20هزار میلیارد تومان برآورد می شود که این رقم باید به ۶۰ هزار میلیارد تومان توسعه پیدا کند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد توسعه خدمات دولت الکترونیک نیز خاطرنشان کرد: تمام وزارتخانه ها باید بپذیرند که خدماتشان را به صورت دیجیتالی عرضه کنند.
 
وی از ابلاغ دستورالعمل‌های شورای عالی فناوری اطلاعات در حوزه دولت الکترونیک توسط رئیس جمهور خبر داد و افزود: تا پایان دولت یازدهم، دولت موبایل در کشور راه اندازی می شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح پروژه تلاش گفت: این پروژه به دلائلی در طول 8 سال گذشته اجرایی نشده بود که شرکت  ارتباطات زیرساخت به هیچ وجه مقصر نیست.
 
دکتر واعظی اظهار امیدواری کرد: در سالی که به نام همدلی و همزبانی نام‌گذاری شده، دولت همراه در کشور استقرار یابد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.