اپلیکیشن

تلفن همراه

July 1, 2015
14:51 چهارشنبه، 10ام تیرماه 1394
کد خبر: 71623

وزیر ارتباطات: فعالیت بیش از 25 هزار اپلیکیشن ایرانی

محمود واعظی از فعالیت بیش از 25 هزار نرم افزار ایرانی خبر داد و اظهار کرد: این آمار در ابتدای کار دولت یازدهم تنها 10 هزار اپلیکیشن بوده است.
 
وزیر ارتباطات عصر امروز در مراسم افتتاح پروژه تلاش اظهار کرد: لازم است نگاهی اقتصادی به بخش ICT کشور داشته باشیم و برای این کار لازم است به زیرساخت‌ها و امور فنی توجه کافی صورت بگیرد. اکنون زیرساخت‌های ایجاد شده در راستای توسعه کشور است.
 
وی ادامه داد:‌ سال گذشته اولویت ما به توسعه زیرساخت‌های کشور مربوط می‌شد و تمام وقت و طراحی خود را صرف پروژه‌هایی در این زمینه کردیم. امروز نیز اولین این طرح‌ها مورد بهره برداری قرار می گیرد و من امید دارم تا پایان سال دو تا سه طرح دیگر نیز بهره برداری شود.
 
واعظی همچنین عنوان کرد: در سال جاری اولویت ما ارائه خدمات بیشتر و نرم افزارهای متعدد توسط متخصصان داخلی است و در این سال تولید محتوا به طور جدی‌تری مورد توجه قرار می‌گیرد چرا که اقبال مردم به این عرصه گویای آن است که باید ما هم همگام با مردم در این مسیر پیش برویم.
 
وزیر ارتباطات در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ارائه آمارهایی از توسعه فناوری‌های مختلف پرداخت و اظهار کرد: ‌در سال 2000 در دنیا 738 میلیون موبایل وجود داشت اما در سال 2015 این رقم از 7 میلیارد نیز فراتر رفته است.
 
واعظی همچنین به آمارهای ایران اشاره کرد و گفت: در ابتدای دولت یازدهم تعداد مشترکان ADSL کشور حدود سه و نیم میلیون نفر بود که اکنون این رقم به حدود 10 میلیون مشترک رسیده و در حوزه اینترنت موبایل نیز حدود 11 میلیون کاربر داریم.
 
وی همچنین یادآور شد، بازار فعلی ایران در حوزه ICT دو هزار میلیارد تومان است اما این بازار تا 60 هزار میلیارد تومان جای توسعه دارد.
 
واعظی با تاکید بر ورود بخش خصوصی به سرمایه گذاری‌های توسعه ای در بخش ICT کشور، گفت: تاکنون در بخش خصوصی حدود 5 هزار میلیارد تومان سرمایه کسب شده است و ما نیز در وزارت ارتباطات حدود 2 هزار و 500 میلیارد تومان برای گسترش زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌ایم که البته سرمایه گذاری بخش دولتی مربوط به مواردی می‌شود که بخش خصوصی علاقه‌ای به ورود به آن نداشته و سرمایه‌گذاری در آن بخش حداقل در کوتاه مدت سودآور نیست.
 
وزیر ارتباطات در بخش دیگری از صحبت‌های خود به سیاست‌های کاهش تعرفه اینترنت اشاره کرد و افزود: تا زمانی که حدود 200 هزار نفر کاربر اینترنت موبایل بود طبیعی بود که تعرفه هر کیلوبایت داده 5 تا 14.5 ریال باشد اما اکنون این رقم با ورود اپراتورهای مختلف به عرصه ارائه اینترنت پهن باند به نیم ریال رسیده است.
 
وی ادامه داد:‌ در حوزه ADSL نیز ما 20 درصد را از سوی شرکت زیرساخت تخصیص دادیم تا به واسطه کاهش تعرفه خدمات این بخش به اپراتورها نیز فشاری وارد نشود.
 
واعظی در پایان با تاکید بر نقش توسعه زیرساخت‌ها در دسترسی به شبکه ملی اطلاعات، یادآور شد: زیرساخت‌های این شبکه تا پایان سال جاری آماده خواهد شد البته با این وجود باید این نکته را درنظر گرفت که برای راه اندازی این شبکه به تولید محتوا نیز توجه کافی صورت گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.