تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

July 2, 2015
10:47 پنجشنبه، 11ام تیرماه 1394
کد خبر: 71636

کارشناسان پیش بینی های خود از میزان فروش اپل واچ را کاهش دادند

به نظر می رسد اهالی وال استریت نگران میزان فروش آینده ی اپل واچ هستند و حدس می زنند که این محصول نتواند پیش بینی های قبلاً صورت گرفته را محقق سازد. در همین راستا طی روز چهارشنبه یکی از تحلیل گران مطرح دنیای تکنولوژی از احتمال کاهش تقاضا برای ساعت هوشمند برند ساکن کوپرتینو پس از عرضه ی پر سر و صدای آن در فصل بهار سخن به میان آورده است.
 
 
برد هارگریوز، تحلیل گر شناخته شده ی شرکت Pacific Crest، طی یادداشتی ذکر کرده اپل به یقین توانسته به هدف گذاری فروش اسمارت واچش در سه ماهه ی منتهی به ۲۷ ژوئن دست یابد و تا پایان این بازه ی زمانی آنها ۵.۵ میلیون یا اندکی بیشتر، ساعت هوشمند فروخته اند.
 
هارگریوز می افزاید، اما در آینده پیش رو (سه ماهه سوم و چهارم سال مالی جاری) تقاضا برای این ساعت اگرچه کم نخواهد بود ولی با آنچه که قبلاً گمان می رفت رخ دهد، تفاوت خواهد داشت و احتمالاً کاربران ۱۰.۵ میلیون دستگاه از آن را خریداری کنند. گفتنیست در تحلیل های قبلی آقای هارگریوز صحبت از فروشی ۱۱ میلیونی طی فصل های مالی مورد اشاره به میان آمده بود.
 
وی قبلاً اظهار کرده بود اهالی کوپرتینو در ۲۰۱۶ خواهند توانست از مرز ۲۴ میلیون ساعت فروخته شده عبور کنند، اما حالا باور دارد که عدد ۲۱ میلیون گزینه ای منطقی تر محسوب می شود. کارشناسان معتقدند هیجان اولیه برای ورود اپل به یک دسته بندی جدید از محصولات و ارائه ی دیوایسی کاملاً تازه از جانب این برند بسیار سریع تر از آنچه انتظار می رفته در حال کاسته شدن است.
 
آقای هارگریوز، کم شدن بازدیدها از فروشگاه های اپل، کمتر جستجو شدن اپل واچ از طریق گوگل و داده های به دست آمده بوسیله اعضای زنجیره تامین قطعات کوپرتینویی ها را از جمله عوامل کاهش اعداد موجود در پیش بینی های قبلی خود ذکر می کند.
 
البته او برآیند کلی اش از شرایط آتی اپل را تغییر نداده و می گوید فروش موفق آیفون و تقاضاهای بسیار زیاد برای آن سبب می گردد کمپانی مذکور در وضعیتی مطلوب و متعادل به سر برد. ناگفته نماند علی رغم یادداشت منتشر شده در روز چهارشنبه، بازهم سهام ساکنین کوپرتینو رشدی ۰.۹ درصدی را تجربه کرد و قیمت آن به ۱۲۶.۶۰ دلار رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.