اپلیکیشن

تلفن همراه

July 2, 2015
11:11 پنجشنبه، 11ام تیرماه 1394
کد خبر: 71638

اپلیکیشن Photos گوگل افراد سیاه پوست را به عنوان گوریل شناسایی می‌کند

گوگل در کنفرانس I/O 2015 که ماه گذشته برگزار شد، از اپلیکیشن Google Photos رونمایی کرد؛ اخیرا این اپلیکیشن دارای باگ ناخوشایندی است که افراد زیادی را برای استفاده از آن ناامید کرده است.
 
 
 
اپلیکیشن Photos گوگل بر روی سیستم عامل‌های آی‌او‌اس و اندروید و همچنین تحت وب قابل اجراست که امکان ذخیره نامحدود تصاویر و ویدیوهایی تا کیفیت 16 مگاپیکسل و رزولوشن 1080p را فراهم می‌کند و امکانات و قابلیت‌ها جذاب دیگری را همراه خود دارد.
 
گوگل به کمک این اپلیکیشن می‌تواند تصاویر شما را تحلیل کرده و به صورت خودکار آنها را در گروه‌های مختلف مرتب کند. این قابلیت شبیه سیستمی کار می‌کند که فلیکر اوایل ماه جاری میلادی معرفی کرد. این برنامه می‌تواند به گونه‌ای افراد را شناسایی کند که بتوانید فقط میان عکس‌های مربوط به آنها جستجو کنید. نکته جالب اینجا است که حتی امکان تشخیص سن افراد نیز وجود دارد. این سیستم سازماندهی به گوگل اجازه می‌دهد تا از توانایی‌های خود در زمینه جستجو به بهترین شکل استفاده کند. 
 
می‌توان از جالب‌ترین قابلیت‌های این اپلیکیشن به تشخیص چهره و اشیا و تگ کردن آن‌ها اشاره کرد. اپلیکیشن گوگل به واسطه‌ی این ویژگی می‌تواند پس شناسایی اشیای موجود در تصویر، تگ مربوط به آن‌ها را هم ثبت کند. متاسفانه این ویژگی سبب شده تا بسیاری از افراد سیاه پوست دیگر از آن استفاده نکنند، زیرا این اپلیکیشن چهره‌ی این دسته از افراد را به عنوان گوریل شناسایی و تگ می‌کند!
 
این موضوع با انتشار توییتی از سوی یکی از کاربران توییتر با نام جکی آلسین مطرح شد. این کاربر در توییت خود خطاب به گوگل اعلام کرد که اپلیکیشن جدید دارای باگ ناخوشایندی است که هیچ زمان حتی تصور نمی‌شد چنین اتفاقی رخ دهد! اپلیکیشن Photos گوگل چهره‌ی یکی از دوستان آلسین که سیاه پوست است به عنوان یک گوریل شناسایی کرد. بلافاصله پس از این موضوع، جاناتان زانگر مدیر ارشد بخش معماری اجتماعی گوگل در توییتر با انتشار توییتی در خصوص رخ دادن چنین اتفاقی عذر خواهی کرده و این مشکل را به بخش Google Photos ارجاع داد.
 
پس از افزایش یافتن چنین توییت‌هایی از سوی کاربران، زانگر اعلام کرد که تیم Google Photos تگ مربوط به «گوریل» را از دیتابیس حذف کردند و عملکرد تشخیص چهره و اشیای این اپلیکیشن نیاز به بهبود دارد. وی همچنین اظهار داشت که برای بهبود ویژگی‌های این اپلیکیشن، تیم مربوطه در حال بررسی تگ‌های دیگر آن هستند تا دیگر چنین مشکلی رخ ندهد. بروزرسانی و پچ مربوط به این باگ به زودی از سوی گوگل عرضه خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.