اپراتورها

تلفن همراه

July 2, 2015
18:01 پنجشنبه، 11ام تیرماه 1394
کد خبر: 71646

دبیرخانه مسابقه سفره‌های ایرانی اسلامی به طور رسمی از سرقت آگاهانه ادبی و فرهنگی ایده و عنوان این مسابقه توسط همراه اول خبر داد

مسابقات فرهنگی هنری سفره‌های ایرانی اسلامی
 
«مسابقات فرهنگی هنری سفره‌های ایرانی اسلامی» در خصوص آن‌چه سرقت ادبی و فرهنگی ایده و عنوان خود از طریق بنگاه اقتصادی شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) نامیده است، بیانیه‌ای صادر کرد.
 
به گزارش روابط عمومی دبیرخانه دائمی مسابقات سفره‌های ایرانی اسلامی، در متن این بیانیه آمده است:
 
«عموم عکاسان هنرمند، علاقه‌مندان به فرهنگ، مدیران ارشد فرهنگی‌هنری و بویژه اصحاب رسانه به خوبی می‌دانند که «مسابقات فرهنگی هنری سفره‌های ایرانی اسلامی» از سال 1387 توسط بخش خصوصی طراحی و به کمک بیش از سی تن از اساتید مطرح عکاسی کشور اجرا شده است. این مسابقات چهار موضوع سفره‌های افطاری، سفره‌های هفت‌سین، سفره‌های حسینی و سفره‌های یلدا را به عنوان چهار نماد از چهار مناسبت ملی و مذهبی محبوب و مرسوم در زندگی سالیانه مردم عزیز ایران با هدف تاکید بر فرهنگ ایرانی اسلامی رایج در کشور مد نظر خود قرار داده است. طی هشت سال گذشته که از عمر فعالیت دبیرخانه دائمی این مسابقات می‌گذرد با برپایی 18 مسابقه ملی در زمینه عکس و خاطره و 13 نمایشگاه داخلی و خارجی، کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته است.
 
در طی این سال‌ها با نگاهی کاملا حرفه‌ای، پس از پیگیری‌های فراوان و با توجه به شرایط فراهم شده به واسطه تصویب بخش عمده‌ای از لایحه حمایت از حقوق مالکیت فکری و معنوی مصنفین و مولفین و هنرمندان، مشخص شدن لزوم حمایت از حقوق مادی و معنوی آثار ادبی، هنری، موسیقیایی و سینمایی آفرینندگان ایرانی، سیر به ثبت رساندن طرح جامع مسابقات فرهنگی هنری سفره های ایرانی اسلامی (شامل بخش‌های مختلف عکس، فیلم، گرافیک و خاطره‌نویسی) انجام شد. بر همین اساس این طرح با شماره 1287 جلد یک ثبت آثار ادبی و هنری در تاریخ 1390/10/12 به ثبت رسیده و خبر آن در روزنامه رسمی مورخ 1391/1/31 شماره 19551 و پس از آن در تمامی رسانه‌های معتبر کشور منتشر شده است.
 
هدف ثبت این طرح و مسابقات، تقویت زمینه همفکری و مشارکت همگان در برگزاری مسابقاتی با کیفیت و سطحی بالا و جلوگیری از انجام امور موازی در خصوص فعالیتی که در بخش خصوصی و با هدف تاکید بر هویت و فرهنگ اسلامی و ملی ایران زمین شکل گرفته، عنوان شده است.
 
بر همین اساس با اعتماد کامل و تکیه به حقوق معنوی رسمی خود، طبیعی است که این دبیرخانه مانند هر حرکت فرهنگی مشابه دیگر، برای تامین هزینه‌های سنگین خود، اقدام به مکاتبه و مذاکره با سازمان‌ و بنگاه‌های مختلف دولتی و اقتصادی کرده باشد تا بتواند برای بقا و توسعه این مسابقات فرهنگی هنری که با تمرکز بر فرهنگ عامه مردم عزیزمان شکل گرفته اقدام کند.
 
 
یکی از این بنگاه‌های بسیار توانمند اقتصادی که خود را علاقه‌مند به فرهنگ و هنر هم معرفی مسابقات فرهنگی هنری سفره‌های ایرانی اسلامیکند مجموعه همراه اول بوده که طی سه سال گذشته به مناسبت‌های مختلف طرح‌های مسابقات سفره‌های ایرانی اسلامی را دریافت کرده است و البته هربار هم بدون پاسخ و یا با پاسخ شفاهی مبنی بر این که موضوع این مسابقات با فعالیت ما هم‌خوانی و هم‌نامی ندارد، آن را رد کرده است. اما چندی پیش به دبیرخانه مسابقات فرهنگی هنری سفره های ایرانی اسلامی اطلاع داده شد که این بنگاه اقتصادی در کمال بد اخلاقی فرهنگی، در صدد اجرای این مسابقات و استفاده از این نام که در مالکیت بخش خصوصی است و با هزینه و تلاش و خون دل بسیار، اعتبار خود را بدست آورده برآمده است. لذا با تماس و مراجعه به روابط عمومی این شرکت و ارائه مستندات کافی، پیشنهاد همکاری و یا انصراف از بکار گیری این عنوان را به ایشان دادیم که تنها پاسخ این افراد در جلسه حضوری، این بود: «ما به دنبال برگزاری یک مسابقه عکس حرفه‌ای با دغدغه‌های هنری و فرهنگی و هزینه بالا نیستیم بلکه می‌خواهیم بر اساس علاقه این روزهای مردم، حرکتی را طراحی کنیم تا ایشان برای بازدید از سایت ما علاقه‌مند شوند و لذا تنها می‌توانیم برای داوری آثاری که به دست ما می‌رسد از همکاری یکی از دست اندرکاران مسابقات سفره‌های ایرانی اسلامی بهره ببریم!»
 
لذا با عنایت به مراتب بالا، ضمن محکوم کردن پایمال شدن آگاهانه حق مالکیت معنوی خود توسط این بنگاه اقتصادی، ضمن دعوت ازعموم مردم عزیز و بویژه هنرمندان و فرهنگ دوستان کشور عزیزمان برای همراهی با ما، به اطلاع می‌رسانیم که دبیرخانه مسابقات فرهنگی هنری سفره‌های ایرانی اسلامی هیچ ارتباطی با مسابقه اعلام شده توسط همراه اول ندارد و تمام تلاش خود برای احقاق حقوق خود را از طریق مراجع ذیربط و بویژه انجمن ملی عکاسان ایران که در گذشته هم حمایت خود از این طرح را اعلام کرده، اقدام خواهد کرد.
 
امیدواریم که همه توانمندان مالی در این مرز و بوم از انجام فعالیت فرهنگی با بداخلاقی و سوءاستفاده از اعتمادی که اصحاب فکر و خلاقیت به ایشان می‌کنند، پرهیز کنند و در حرکتی متمدن و اخلاقی با مشارکت خود مانند هر جامعه توسعه یافته دیگر، زمینه رشد و توسعه نوآوری‌ها را فراهم آورند.»
 
این بیانیه مطبوعاتی با امضای محمدصالح حجت الاسلامی بعنوان صاحب امتیاز مسابقات فرهنگی هنری سفره های ایرانی اسلامی منتشر شده است. 
 
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.