امنیت

فناوری اطلاعات

July 4, 2015
11:14 شنبه، 13ام تیرماه 1394
کد خبر: 71678

خطر وبگردی با نرم افزارهای پیام رسان/ نرم افزار ضدجاسوسی نصب کنید

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نسبت به نفوذ افراد سودجو و فرصت طلب به گوشی های هوشمند کاربران و وبگردی با نرم افزارهای پیام رسان موبایلی هشدار داد.
پلیس فتا اعلام کرد: افزایش نرم افزارهای پیام رسان ایرانی و غیرایرانی برای سیستم عاملهای موبایل به ویژه اندروید و iOS، استفاده از گوشیهای هوشمند را در کشورمان کاربردی تر کرده و هر روزه افراد بیشتری به سمت استفاده از این ابزار، گرایش پیدا می کنند.
 
از این رو مدتهاست برخی مجرمان اینترنتی در پوشش اپلیکیشن های بازی و برنامه های جذاب، قربانیان خود را تحریک به دانلود بدافزارها یا ویروس می کنند؛ این مجرمان پس از ورود به تلفن همراه، اقدام به هک نرم افزارهای پیام رسان و عکسهای شخصی قربانی می کنند.
 
پلیس فتا با تاکید بر اینکه تهدیدات امنیتی گوشی های همراه هوشمند، بسیار بیشتر از لپ تاپ و رایانه های خانگی است، اعلام کرد: طی روزهای اخیر و با طرح شکایت از سوی شهروندان، مشاهده شده، افراد سودجو پس از هک کردن گوشی کاربران، از طرف گوشی قربانی اقدام به ارسال پیام های نامتعارف به لیست مخاطبان می کنند.
 
از آنجایی که میزان اطلاعات شخصی که کاربران با خود در تلفن همراه هوشمند حمل می کنند به مراتب بیش از نوت بوک و رایانه های خانگی است، دسترسی سارقان یا هکرها به گوشی همراه به مراتب سهل تر است؛ براین اساس پلیس فتا توصیه هایی را برای کاربران اعلام کرد.
 
۱. از سیستم رمزنگاری مناسب برای گوشی های خود استفاده و رمز آن را ترکیبی از اعداد و حروف قرار دهید.
 
۲. همواره آنتی ویروس گوشی و تبلت خود را به روز کنید.
 
۳. برروی گوشی خود یک برنامه امنیتی مانند نرم افزار ضدجاسوسی نصب کنید.
 
۴. برنامه ها و نرم افزارهای لازم و کاربردی را تنها از وب سایت های معتبر دریافت کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.