تلفن همراه

گوشی

July 5, 2015
13:42 یکشنبه، 14ام تیرماه 1394
کد خبر: 71714

گوگل این ماه گوشی اندروید وان جدید معرفی می‌کند

براساس اخبار منتشر شده، گوگل قصد دارد یکی دیگر از گوشی‌های هوشمند اندروید وان را در تاریخ 14 جولای (23 تیر امسال) به‌طور رسمی در هند معرفی کند.
 
شرکت گوگل قصد دارد یکی دیگر از گوشی‌های هوشمند اندروید وان را در تاریخ 14 جولای (23 تیر امسال) به‌طور رسمی در هند معرفی کند. این گوشی هوشمند توسط شرکت‌های محلی Lava ساخته شده و قرار است با قیمت 190 دلار به‌فروش برسد. پیش از این شرکت‌های هندی در طراحی و توسعه سری اول گوشی‌های اندروید وان نقشی نداشته‌اند. اما جدیدترین گوشی اندروید وان شرکت گوگل با همکاری دوجانبه بین شرکت‌های مدیاتک و Lava ساخته شده است. در این گوشی یک پردازنده مدیاتک، 2 گیگابایت رم و یک صفحه نمایش 5 اینچی به‌کار گرفته شده است. 
 
یکی از واقعیت‌های شناخته شده در کشور هند کم بودن تقاضا برای خرید و استفاده از گوشی‌های اندرویدی است. از دلایل اصلی این موضوع می‌توان به در دسترس نبودن این گوشی‌ها در بازارهای هند اشاره کرد. این در حالی است که گوگل به‌تازگی با معرفی سه گوشی‌ هوشمند اندروید وان در هند دسترسی به این سیستم‌عامل را آسان‌تر کرده است. 
 
پیش از این، گوگل اولین سری از گوشی‌های هوشمند اندروید وان را سال 2014 در هند معرفی کرد. این سری از گوشی‌های اندروید وان در سه مدل طراحی و تولید شده‌ بودند. از مشخصات سخت‌افزاری این گوشی‌ها باید به صفحه نمایش 4.5 اینچی با رزولوشن 480 در 854، چیپ‌ست مدیاتک 1.3 گیگاهرتزی، پردازنده چهار هسته‌ای Cortex-A7، یک گیگابایت رم و 4 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا اشاره کرد. یک دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی و یک دوربین 2 مگاپیکسلی برای عکس‌برداری‌های سلفی، باتری 1700 میلی‌آمپری و قابلیت پشتیبانی از دو سیم‌کارت از دیگر مشخصات اصلی این گوشی‌ها به‌شمار می‌روند. 
 
نکته جالب در مورد گوشی‌های اندروید وان معرفی شده، سیستم‌عامل اندروید 4.4.4 کیت‌کت در آن‌ها است. البته گوگل امکان آپدیت سیستم‌عامل این گوشی‌ها را تا دو سال بعد از رونمایی فراهم کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.