باندپهن

باندپهن ثابت

July 6, 2015
17:03 دوشنبه، 15ام تیرماه 1394
کد خبر: 71742

قطع تلفن ثابت مشترکان در دهلران/ سرگردانی مردم برای پرداخت قبوض

قطع تلفن مشترکان ثابت از سوی شرکت مخابرات استان ایلام موجب سرگردانی و نارضایتی مردم در این شهرستان شد.
در این روزهای گرم و آفتاب سوزان شهرستان دهلران که دمای آن به بیش از ۵۱ درجه سانتیگراد رسیده شرکت مخابرات تعداد زیادی از تلفن های ثابت ادارات دولتی و مشترکان خانگی خود را بدون اطلاع قبلی قطع کرد و همین امر باعث شد که ظهر امروز خیل عظیمی از شهروندان برای پرداخت قبوض چند هزار تومانی خود راهی مخابرات شوند.
 
کم توجهی در ارائه خدمات پرداخت قبوض در مخابرات نیز مشکلات عدیده ای برای مشترکان به وجود آورد و همین امر باعث نارضایتی شهروندان از مسئولان شده است.
 
در این راستا خبرنگار مهر برای اطلاع از چرایی قطع تلفن مشترکان با مسئولان شهرستان گفتگو کرد که متاسفانه آنها این امر را بسیار جزئی و مربوط به عدم پرداخت به موقع قبوض از سوی مردم دانستند و پاسخ قانع کننده ای در این خصوص ارائه ندادند.
 
خبرنگار خبرگزاری مهر در این رابطه علت ماجرا را از مسئولان شرکت مخابرات و اداره پست شهرستان دهلران جویا شد.
 
علت چه بوده است
 
معاون و مدیر بازاریابی و فروش شرکت مخابرات استان ایلام گفت: عدم پرداخت به موقع قبوض از سوی مشترکان باعث شده که مخابرات اقدام به قطع تلفن های مشترکان کند.
 
شعبان طاهری در گفتگو با مهر گفت: شرکت مخابرات برابر ضوابط و دستورالعمل تلفن مشترکانی را که اقدام به پرداخت قبوض خود نکنند بعداز اخطار قطع خواهد کرد.
 
وی اظهار داشت: قبوض صادره تا تاریخ پنجم هر ماه در همه بانکها قابل پرداخت است و این شرکت برای رفاه حال شهروندان بعد از تاریخ یاده شده بین پنج تا ۱۰ روز دیگر به مشترکان خود برای پرداخت قبوض مهلت و از طریق تلفن گویا اخطار می دهد.
 
وی در پاسخ به این سوال چرا تلفن مشترکان که کمتر از ۵۰ هزار تومان است قطع شده است، گفت: ما تابع مقرارات و دستور العمل شرکت مخابرات کشور هستیم و تلفن مشترکانی که بدهی آنها کمتر از ۲۰ هزار تومان است را قطع نمی کنیم.
 
معاون شرکت مخابرات گفت: بیشتر مشترکانی که تلفن ثابت آنها قطع شده بدهی بالای ۲۰ هزار تومان داشته اند.
 
وی بیان داشت: شرکت مخابرات خدمات الکترونیکی برای رفاه حال مشترکان خود ارائه می کند که مشترکان می توانند چه از طریق سایت شرکت مخابرات و چه از طریق تلفن اقدام به پرداخت به موقع بدهی خود کنند تا تلفن آنها قطع نشود.
 
طاهری در پاسخ به این سئول که خیلی مشترکان که تلفن آنها قطع شده عنوان کردند قبض مخابرات به دست آنها نرسیده است، گفت: شرکت مخابرات در این راستا با شرکت پست استان قراردادی منعقد کرده که در کوتاه ترین زمان ممکن قبوض به دست مشترکان برساند و اگر کوتاهی در این راستا صورت گرفته قصور از جانب اداره پست بوده است.
 
وی بیان داشت: اگر مشترکان به موقع قبوض خود را پرداخت کنند هیچ موقع شرکت مخابرات اقدام به قطع تلفن آنها نخواهد کرد.
 
پاسخ مسئولان پست دهلران
 
رئیس اداره پست شهرستان دهلران نیز در این راستا به خبرنگار مهر گفت: قبوض که مربوط به مشترکان تلفن ثابت در سطح شهرستان بوده ما توزیع کرده ایم.
 
محمد علی اسدی گفت: طی قراردادی که ما باشرکت مخابرات استان داریم تعداد ۱۴هزار قبض تلفن ثابت در سطح شهرستان دهلران توزیع می شود که از این تعداد هشت هزار در سطح شهر دهلران است.
 
رئیس اداره پست شهرستان دهلران گفت: بعد از دریافت قبوض از شرکت مخابرات ما نیز بدون وقفه اقدام به توزیع قبوض در سطح شهرستان می کنیم و اگر ما در امرتوزیع کوتاهی داشتیم چرا در ماه های گذشته چنین اتفاقی رخ نداده است.
 
اسدی با بیان اینکه ممکن است در زمان توزیع کمتر از ۱۰ درصد از قبوض به دست مشرکان نرسد، گفت: وقتی ماموران ما به درب منازل مراجعه کرده و کسی حضور نداشته باشد قطعا از طریق صندوق پستی و یا از کنار درب منزل آنها قبوض به منازل ارائه می شود که ممکن است مشترک متوجه قبض نشود.
 
تلاش خبرنگار مهر برای دریافت آمار دقیق قطعی تلفن های ثابت بی نتیجه ماند و مسئولان از ارائه آمار خودداری کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.