تلفن همراه

گوشی

July 7, 2015
7:18 سه شنبه، 16ام تیرماه 1394
کد خبر: 71745

مشخصات فنی پردازنده‌ 64 بیتی Kirin 950 هواوی منتشر شد

چند سالی می‌شود که کمپانی چینی هواوی تصمیم گرفته با تولید تراشه‌های خود به جرگه بزرگانی چون کوالکام، مدیاتک و سامسونگ بپیوندد. این پردازنده‌ها که بر روی تعدادی از گوشی‌های هوشمند هواوی مورد استفاده قرار گرفته HiSilicon Kirin نام دارند و قرار است به زودی مدل Kirin 950 معرفی شود.
 
هواوی حتی بر روی جدیدترین پرچمداران خود یعنی گوشی‌های اسند میت 7 و پی 8 به ترتیب از تراشه‌های Kirin 925 و Kirin 930 بهره گرفته است. نسل جدید این سیستم-روی-یک-چیپ‌ها Kirin 950 نام دارد که مشخصات فنی آن به تازگی فاش شده است.
 
چند ماه قبل مشخصات پردازنده‌های جدید هواوی شامل Kirin 950 فاش شده بود که برگه مشخصات این پردازنده امروز منتشر شده و جزئیات مربوط به نسل بعدی تراشه‌ی این کمپانی چینی از خط تولید کرین را نشان می‌دهد. این پردازنده‌ی 8 هسته‌ای با معماری 64 بیتی به 4 هسته‌ی Cortex A53 و 4 هسته‌ی Cortex A72 مجهز شده و فرکانس کاری آن 2.4 گیگاهرتز خواهد بود. پردازنده‌ی گرافیکی Mali T880 آرم وظیفه پردازش گرافیکی را بر عهده خواهد داشت.
 
 
اما همه چیز به اینجا ختم نمی‌شود. پردازنده‌ی کرین 950 هواوی از یک پردازنده‌ی کمکی و مجزای صوتی DSP به نام Tensilica Hi-Fi 4 DSP بهره خواهد برد تا بتواند دل موسیقی‌پسندان را به دست اورد. i7 نام پردازنده‌ی کمکی دیگری است که نقش یک سنسور، رابط و هاب امنیتی را ایفا خواهد کرد و به عنوان قلب تپنده این پردازنده‌ی 8 هسته‌ای عمل می‌کند.
 
در حال حاضر کرین 950 از رم 2 کاناله‌ی LPDDR4، UFS 2.0 و eMMC 5.1 پشتیبانی می‌کند که همه‌ی آنها جزو جدیدترین تکنولوژی‌های قرار دارند. همچنین این پردازنده می‌تواند از سنسور دوربین 42 مگاپیکسلی پشتیبانی کند. ارتباط نسل چهارم Cat. 10 LTE، یو‌اس‌بی 3.0 و بلوتوث نسخه‌ی 4.2 بخش دیگری از امکانات پردازنده‌ی Kirin 950 هواوی است.
 
هنوز زمان مشخص عرضه این پردازنده مشخص نشده و انتظار می‌رود روی پرچمدار بعدی این کمپانی (احتمالا اسند میت 8) که تا پایان سال معرفی خواهد شد، شاهد تراشه‌ی Kirin 950 باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.