بانکداری و پرداخت الکترونیک

تلفن همراه

گوشی

لوازم جانبی

July 7, 2015
15:07 سه شنبه، 16ام تیرماه 1394
کد خبر: 71762

چرا باید پاوربانک بخریم و کدام را انتخاب کنیم؟!

pic-02.jpg
 
بررسی ما شامل سازنده های برتر  Anker Astro E3، برنده ی جایزه ی طلایی،  Limefuel Blast L130X، برنده ی جایزه ی نقره ای، Jackery Giant+، برنده ی جایزه ی برنزی خواهد بود.
این نوشته به شما کمک می کند تا محصولی را انتخاب کنید که به نیاز شما نزدیک تر باشد و در کنار آن جزئیاتی درباره ی این موضوع که چطور به این رده بندی در ده پاوربانک برتر رسیدیم.
 
 
از آنجایی که دستگاه های موبایل قدرتمندتر شده اند، به انرژی بیشتری برای ادامه ی کار نیاز دارند. میانگین عمر باتری موبایل های هوشمند پیشرفت چندانی در سال های اخیر نداشته است، که به نسبت مردمی که برای دسترسی به شبکه های اجتماعی، موسیقی و سایر سرگرمی به آنها تکیه دارند ناامید کننده است. پاوربانک می تواند انرژی لازم برای روشن ماندن تلفن های هوشمند در استفاده های زیاد در کل روز و یا حتی استفاده های معمولی و یا کم در طول هفته را تامین کند.
 
افزایش عمر تلفن هوشمندتان می تواند خصوصاً وقتی که در سفر هستید و مطمئن نیستید که می توانید به پریز برق برای شارژ کردن آن دسترسی داشته باشید، مفید باشد. بهترین پاوربانک ها به آسانی قابل حمل هستند که به شما اجازه می دهند تا وقتی تمام روز بیرون از خانه هستید آنها را به همراه داشته باشید. پاوربانک های با ظرفیت بالا می توانند تلفن های هوشمند کاملاً خالی را سه تا چهار بار شارژ کند و این در حالی است که هیچ پریز برقی در دسترس نیست و همزمان به دستگاهتان دسترسی کامل دارید.
 
وقتی که به دنبال یک پاوربانک هستید تنها چند گزینه دارید. ما 30 محصول را بررسی کردیم و آنها را به ده عدد از بهترین پاوربانک ها محدود کردیم. بعضی از آنها را به دلیل ظرفیت و بعضی را به دلیل قیمتشان حذف کردیم. وقتی که شما در راه هستید، می خواهید مطمئن باشید که پاوربانکتان می تواند دستگاهتان را برای مدتی طولانی شارژ نگه دارد. به همین دلیل ما پاوربانک های با ظرفیت بالا را انتخاب کردیم.
 
 
نکاتی که باید درباره ی پاوربانک ها بدانید
 
پیش از اینکه تصمیم به خرید پاوربانک ها بگیرید، چند نکته ی مهم درباره ی پاوربانک ها هست که باید بدانید.ورودی برای هر پاوربانک به طور قابل ملاحظه ای در میان هرکدام متفاوت است. در حالی که در ابتدا کمی فنی به نظر می رسد، ما در طول تمامی این اطلاعات همراه شما خواهیم بود و موارد مربوط را توضیح خواهیم داد. 
 
خروجی ترکیبی
 
بیشتر پاوربانک ها حداقل دو پورت یو اس بی دارند که معمولاً 1 یا 2.1 آمپری هستند. این بدین معنی است که پورت ها می توانند تا 1 آمپر یا 2.1 آمپر را پشتیبانی کنند. چیزی که سخت است پیدا کردن بالاترین خروجی در میان تمام پورت هایی است که پاوربانک می تواند پشتیبانی کند. برای مثال Anker Astro E3 دو پورت دارد که یکی 1 آمپری و دیگری 2.1 آمپری است. خروجی کلی پاوربانک 3 آمپر است. 
 
این بدین معناست که اگر از ظرفیت هر دو پورت این دستگاه همزمان استفاده کنید زمان شارژ برای دستگاه شما سریعتر خواهد بود.  همه ی پاوربانک ها خروجی ترکیبی به اندازه ی کافی بزرگی ندارند که از عهده ی استفاده ی همزمان از همه ی پورت های یو اس بی بربیایند. این موضوع خصوصاً به این مربوط است که پاوربانک بیش از دو پورت یو اس بی داشته باشد.
 
pic.jpg
 
ورودی
 
داشتن یک پاوربانک برای شارژ کردن دستگاه های تلفن همراهتان بسیار خوب و مفید است، اما چقدر طول می کشد تا تمام ظرفیت پاوربانک شارژ و قابل استفاده شود؟ بدیهی است که شما می خواهد که این اتفاق هرچه سریعتر رخ دهد تا مجبور نباشید وقتی خواب هستید پاوربانک را شارژ کنید. بهترین محصولات در شش ساعت یا کمتر به شارژ کامل می رسند. بعضی تا 12 ساعت طول می کشند که زمان بسیار طولانی است. پس چه چیز مشخص می کند که یک پاوربانک چقدر سریع شارژ می شود؟ عواملی برای سنجیدن این موضوع وجود دارد.
 
طبعاً یک باتری با ظرفیت بالاتر مدت زمان بیشتری برای شارژ به نسبت باتری با ظرفیت پایین لازم دارد. عامل مهم دیگر میزان شدت جریان آمپر پورت یو اس بی ورودی است. این مورد به تعیین میزان عبور جریان برق از طریق سیم شارژ یو اس بی به باتری کمک می کند. بهترین پورت های ورودی یو اس بی می توانند تا 3 آمپر را پشتیبانی کنند که عموماً باعث می شوند تا زمان شارژ شدن 6 ساعت یا کمتر باشد.
 
قابلیت حمل
 
اگر پاوربانک های تلفن همراه برای اینکه به هرجا می روید آنها را به همراه داشته باشید خیلی سنگین باشند، چندان مناسب نیستند. شما نه تنها باید به حجم آنها توجه کنید بلکه باید وزن و شکل آنها را هم مد نظر داشته باشید. پاوربانک مربع شکل به نسبت مستطیلی شکل ها چندان برای قرار گرفتن در هر مکانی مناسب نیست. این موضوع توجیه می کند که چرا بیشتر تلفن های هوشمند به شکل های مستطیلی ساخته می شوند چرا که شکلی بسیار قابل حمل تر است. 
 
 
دوام
 
شما می خواهید هرجا که تلفن همراهتان هست، پاوربانکتان را به همراه داشته باشید. این به معنی سفرهای بسیار و اتفاقات و آسیب هایی که ممکن است که در طول آن بیفتد.جاسازی فلزی می تواند تفاوت بزرگی نه تنها در  زیبایی شناسی پاوربانک ها داشته باشد بلکه به طول عمر آن هم اضافه کند. 
 
استفاده از مواد فلزی این تضمین را می دهد که دستگاه از بیشتر سقوط ها و آسیب های نرمال جان سالم به در خواهد برد. همچنین در هدایت حرارت به بیرون و دور کردنش از اجزای داخلی پاوربانک که خودش به افزایش طول عمر باتری کمک میکند، موثر است. درباره ی تمامی وسایل الکترونیکی، خنکی بهتر است و کاهش حرارت به بهبود عملکرد کمک می کند.
 
افزونه های داخلی
ما تصمیم گرفتیم که جایزه ی طلایی را به Anker Astro E3 بدهیم که بهترین محصول در بین تمامی پاوربانک ها به دلیل ظرفیت بالا، زمان شارژ سریع، و قابلیت حمل فوق العاده است. این محصول لزومن در بین تمامی موارد مورد بررسی ما بهترین نیست اما در مجموع همه ی آنها بهترین است. یک بعد ویژه از Anker Astro E3 که آن را گزینه ای جذاب می کند ورودی 3 آمپری آن است. این قابلیت به Astro E3 اجازه می دهد تا بسیار سریعتر از سایر پاوربانک ها به شارژ کامل برسد.
 
شما نمی خواهید که به طور مداوم در پی این باشید که چه میزان از شارژ پاور بانک شما باقی مانده است. بنابراین بعضی از نمونه های نشانگر لازم است. بسیاری از پاوربانک ها از نشانگرهای LED برای نشان دادن درصد شارژ باقیمانده استفاده میکنند. بهترین نشانگر LED دارای بیش از چهار برای نشان دادن دقیق تر درصد شارژ باقیمانده است.
 
در حالی که افزونه ای مانند چراغ LED ممکن است بیهوده به نظر برسد اما می توانند در موقعیت های زیادی، بسیار مفید باشند. هشدار کمبود باتری خصوصاً وقتی در حال شارژ کردن دو دستگاه همزمان که شارژ باقی مانده ی پاوربانک را به سرعت کاهش خواهد داد، هستید بسیار مفید خواهد بود.
 
پاوربانک ها: نظر و پیشنهادات ما
 
ما تصمیم گرفتیم که جایزه ی طلایی را به Anker Astro E3 بدهیم که بهترین محصول در بین تمامی پاوربانک ها به دلیل ظرفیت بالا، زمان شارژ سریع، و قابلیت حمل فوق العاده است. این محصول لزومن در بین تمامی موارد مورد بررسی ما بهترین نیست اما در مجموع همه ی آنها بهترین است. یک بعد ویژه از Anker Astro E3 که آن را گزینه ای جذاب می کند ورودی 3 آمپری آن است. این قابلیت به Astro E3 اجازه می دهد تا بسیار سریعتر از سایر پاوربانک ها به شارژ کامل برسد.
 
برای یک پاوربانک با ظرفیت بسیار بالا و خوش ساخت، باید به برنده ی جایزه ی نقره ای ما، Limefuel Blast L130X نگاه کنید. این دستگاهی است که برای مدت طولانی برای شما باقی خواهد ماند و ظرفیت کافی برای شارژ اکثریت تبلت ها را دارد. این پاوربانک می تواند بیشتر تلفن های هوشمند را چهار تا پنج بار شارژ کند. Blast L130X همچنان دارای بیشترین میزان شدت جریان آمپر از طریق پورت های خود است. این بدین معنی است که اگر همزمان بیش از یک دستگاه متصل به پاوربانک داشته باشید، سرعت شارژ بالاتری خواهد داشت.
 
برنده ی جایزه ی برنزی ما، Jackery Giant+، هر ویژگی اضافه ای که به دنبالش بگردید را داراست. این دستگاه همچنین به دلیل روکش آلومینیومی یکی از محکمترین دستگاه هایی است که می توانید پیدا کنید. با اینکه Giant+ در خصوصیات برتری ندارد، ویژگی های اضافی آن احتمالاً برای تحریک علاقمندی شما کافی است. 
 
پاوربانک  HyperJuice Expandبه طرز باورنکردنی ای همه کاره است. خصوصاً اگر نیازمند پاوربانکی با بیش از دو پورت یو اس بی هستید دستگاهی بسیار مناسب است. شما می توانید باتری ها را برای اهداف متفاوت مبادله کنید. برای مثال اگر قابلیت حمل بالا برای یک روز بخواهید  می توانید باتری با کمترین ظرفیت را استفاده کنید. به هرحال اگر ظرفیت بیشتری بخواهید می توانید از باتری با ظرفیت بالا استفاده کنید و نگران تمام شدن آن به زودی زود نباشید.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.