تبلت

تحلیل بازار

تلفن همراه

گوشی

July 9, 2015
2:54 پنجشنبه، 18ام تیرماه 1394
کد خبر: 71774

71 درصد مردم با گوشی هوشمند به خواب می‌روند

اگر شما هم جزء آن دسته از کاربرانی هستید که فکر می‌کنید نمی‌توانید بدون گوشی هوشمند خود زندگی کنید، باید گفت که تنها نیستید.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بانک مرکزی آمریکا گزارش سالانه خود را با عنوان «روند تحرک مشتری» منتشر کرد و در آن نحوه رفتار مردم در مقابل گجت‌ها و انواع دستگاه‌های الکترونیکی بررسی شد. این مرکز در پایان دریافت که تعداد زیادی از افراد همچنان با تلفن همراه خود به تخت خواب می‌روند تا در نیمه‌شب هم به آن دسترسی داشته باشند.

این بررسی نشان داد که گروه‌های مختلف افراد چگونه از دستگاه‌های الکترونیکی خود استفاده می‌کنند و پیش از آنکه به خواب بروند، چه برخوردی با این دستگاه‌ها دارند.

این مطالعه روی 1000 کاربر بالای 18 سال که در بانک مرکزی آمریکا حساب بانکی داشتند و از گوشی هوشمند استفاده می‌کردند، انجام شد. بخش اعظم این افراد معادل 71 درصد اعلام کردند که همیشه هنگام خواب گوشی را نزدیک خود می‌گذارند.

در مقابل 3 درصد این افراد گفتند در حالی به خواب می‌روند که گوشی هوشمند را در دست دارند، 13 درصد توضیح دادند که آن را با خود به داخل تخت می‌برند و 55 درصد هم گفتند که گوشی را در نزدیک‌ترین جا کنار تخت می‌گذارند.

یک نفر از هر چهار کاربری که در این بررسی شرکت کرد توضیح داد گوشی هوشمند مهم‌ترین وسیله‌ای است که پس از بیدار شدن از خواب سراغ آن می‌رود. تنها 17 درصد کاربران اظهار داشتند که پس از بیدار شدن از خواب یک فنجان قهوه می‌نوشند و بعد سراغ گوشی هوشمند خود می‌روند.

همچنین 13 درصد اظهار داشتند که پیش سر زدن به گوشی در ابتدای صبح مسواک می‌زنند و تنها 10 درصد توضیح دادند که پس از انجام همه کارهای خود از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.