فناوری اطلاعات

July 9, 2015
16:35 پنجشنبه، 18ام تیرماه 1394
کد خبر: 71790

۴ ماه تأخیر در تشکیل جلسه شورای‌عالی فضای مجازی

 درحالی‌که براساس حکم تشکیل شورای‌عالی فضای مجازی، مقرر شده هر سه هفته یک‌بار جلسات این شورا برگزار شود، بیش از چهار ماه از آخرین جلسه شورای‌عالی فضای مجازی می‌گذرد.
 
از زمان برگزاری آخرین جلسه شورای‌عالی فضای مجازی بیش از چهار ماه می‌گذرد و با وجود آنکه این شورا باید هر سه هفته یک‌بار با ریاست رئیس‌جمهور تشکیل جلسه دهد، اما خبری از برگزاری این جلسات نیست.
 
بی‌نظمی و تعویق در برگزاری جلسات شورای‌عالی فضای مجازی، موضوع تازه‌ای نیست و علاوه بر بی‌نظمی‌ها در برگزاری این جلسات در دولت دهم، دولت یازدهم نیز در برگزاری جلسات عالی‌ترین شورای سیاست‌گذاری در حوزه فضای مجازی، جدیت به خرج نمی‌دهد.
 
نخستین جلسه شورای‌عالی فضای مجازی، در آخرین روزهای اسفندماه سال ۹۰ و در دولت دهم به ریاست محمود احمدی‌نژاد برگزار شد و از آن زمان تاکنون، روند برگزاری جلسات این شورا شکل منظمی نداشته است.
 
با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید نیز جلسه شورای‌عالی فضای مجازی به ریاست حسن روحانی پس از ۹ماه وقفه در آبان‌ماه ۹۲ برگزار شد و پس از آن نیز تداوم برگزاری جلسات این شورای‌عالی به ریاست حسن روحانی دوام نیاورد و رئیس دولت یازدهم فقط در چند ماه نخست آغاز به‌کار دولت، این جلسات را منظم برگزار کرد و پس از آن، جلسات شورای‌عالی فضای مجازی شکل منظمی به خود ندید.
 
آخرین جلسه برگزارشده شورای‌عالی فضای مجازی به دهم اسفند برمی‌گردد و از آن زمان تاکنون، این شورا جلسه‌ای نداشته و مسئولان نیز دلیل برگزارنکردن این جلسات را اعلام نمی‌کنند. به گزارش مهر، گفته می‌شود دستور برگزاری جلسات شورای‌عالی فضای مجازی از سوی دفتر رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس این شورا، داده می‌شود و دبیرخانه شورای‌عالی فضای مجازی نقشی در برگزاری این جلسات ندارد.
 
دراین‌باره یکی از اعضای حقیقی شورای‌عالی فضای مجازی در پاسخ به مهر، با بیان اینکه زمان برگزاری جلسه شورای‌عالی فضای مجازی را از رئیس‌جمهور مطالبه کنید، گفت: درخواست برگزاری شورای‌عالی فضای مجازی را کتبا به رئیس‌جمهور ارائه کرده و خواستار برگزاری جلسات این شورا شده‌ایم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.