اپلیکیشن

تلفن همراه

July 10, 2015
11:30 جمعه، 19ام تیرماه 1394
کد خبر: 71802

10 اپلیکیشن‌برتر اندروید و iOS

با نگاهی به فروشگاه‌های فروش اپلیکیشن برای دو سیستم عامل اندروید و iOS متوجه خواهید شد که در این فروشگاه‌ها هزاران اپ وجود دارد که شما نمی‌توانید همه آنها را داشته باشید  یا وقت کنید همه این اپ‌ها را بررسی و از بین‌ آنها بهترین اپلیکیشن را انتخاب کنید. درست است که هر کدام از ما روی گوشی خود بهترین‌ اپ‌ها در زمینه عکاسی، خبررسانی، ورزشی، آموزشی و… را داریم اما گاهی لازم است این اپ‌ها را به روز و از نسخه‌های جدیدتر که امکانات بیشتری هم دارند استفاده کنیم.
 
 سایت businessinsider در گزارشی بهترین اپلیکیشن‌های ماه گذشته ر ا برای سیستم‌عامل اندروید و ios پیدا و منتشر کرده است. در این لیست می‌توانید اپلیکیشن‌های کاربردی و خیره‌کننده‌ای در بخش عکاسی، بازی‌های اعتیادآور و حتی اپ‌هایی را ببینید که با پیش‌بینی دقیق آب‌ و هوا به شما می‌گویند تا چند لحظه دیگر باران خواهد بارید. 
 
 
  1- کنترل دوربین با Shoot by ProCam
اپلیکیشن‌های مخصوص برای بالا بردن کارآیی دوربین گوشی‌های هوشمند کم نیستند، اما Shoot by ProCam یکی از جدیدترین اپ‌ها برای عکاسی با گوشی است که به‌خاطر امکانات فوق‌العاده‌ای که هنگام عکاسی به دوربین گوشی می‌دهد می‌توانید به کمک آن بهترین تصاویر را ثبت کنید. در واقع اگر هنگام عکاسی وسواس زیادی دارید و می‌خواهید بهترین کنترل را روی دوربین گوشی خود داشته باشید بهتر است این اپ را امتحان کنید. استفاده از این اپ احساس کار با دوربین‌های عکاسی کلاسیک و قدیمی را به شما خواهد داد.
 
تنظیمات دقیق و ساده برای قبل از عکاسی، فیلتر‌های عکس متنوع، ذخیره ویدئو با وضوح تصویر مختلف، امکان درج تاریخ، زمان، مکان در عکس، امکان اشتراک‌گذاری مستقیم عکس در صفحات شبکه‌های اجتماعی مختلف و… از امکانات اصلی این اپ عکاسی است. Shoot by ProCam با قیمت 99 سنت در اختیار کاربران سیستم عامل iOS  قرار گرفته است. 
 
 
  2- اپلیکیشن اختصاصی رقیب فیس‌بوک
شبکه اجتماعی Ello که از آن به‌عنوان رقیب سرسخت فیس‌بوک یاد می‌کنند بالاخره اپلیکیشن اختصاصی خود را معرفی کرد. البته در قدم اول این اپلیکیشن به صورت رایگان در اختیار کاربران سیستم عامل iOS قرار گرفته است. این شبکه اجتماعی مانند همه شبکه‌های اجتماعی است که تا به حال دیده‌ایم اما فرق بزرگ آن با این شبکه‌هایی که می‌شناسیم این است که بدون تبلیغ است و براساس ادعای مدیرانش بهترین محافظت را از اطلاعات و حریم خصوصی کاربرانش می‌کند.
 
سایت بیزینس‌اینسایدر در گزارشی این شبکه اجتماعی جدید را دلپسند، دارای طراحی چشمگیر و متعهد به سیاست نبود آگهی خوانده و می‌نویسد: «برخلاف فیس‌بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی معروف، Ello از این ایده دفاع می‌کند که مردم از اینکه در آماج حملات آگهی‌ها قرار می‌گیرند و اطلاعات شخصی آنها ذخیره و فروخته می‌شوند، به تنگ آمده‌اند.»
 
 
  3- از همه اخبار با خبر باشید
اگر اهل دنبال کردن اخبار هستید و می‌خواهید از کوچک‌ترین اتفاق در دور افتاده‌ترین نقاط جهان نیز باخبر شوید اپلیکیشن BuzzFeed News می‌تواند به شما کمک کند. این اپلیکیشن که نامش در لیست بهترین اپ‌های معرفی شده توسط itunes اپل نیز دیده می‌شود به جمع‌آوری اخبار در حوزه‌های مختلف می‌پردازد و شما را لحظه به لحظه در جریان اخبار مهم دنیا می‌گذارد.
 
در این اپلیکیشن شما می‌توانید حساب‌های کاربری خود را در شبکه‌های اجتماعی وارد کنید و سپس دسته‌بندی‌های مورد علاقه خود را انتخاب کرده تا هر روز جدیدترین اخبار روز را دریافت کنید. شخصی‌سازی کردن نوع اطلاع‌رسانی اخبار توسط این اپ از دیگر ویژگی‌های BuzzFeed News است. این اپ به صورت رایگان درا ختیار کاربران ios قرار گرفته و به زودی نیز نسخه اندرویدی آن منتشر می‌شود. همچنین می‌توانید اخبار را از طریق سایت این اپ به آدرس
www.buzzfeed.com/news نیز دنبال کنید. 
 
 
 4- بهترین اپ برای پیش‌بینی هوا 
Dark Sky یکی از باورنکردنی‌ترین اپلیکیشن‌های پیش‌بینی وضع هواست که در لحظه می‌تواند به شما بگوید چه تغییرات آب‌وهوایی تا چند لحظه دیگر رخ خواهد داد. در آخرین نسخه به روزرسانی شده Dark Sky امکانات بصری جالب و قابل توجی به این اپ اضافه شده است. جدول زمانی روزانه جدید به همراه امکان شخصی‌سازی بخش اعلانات یا همان notification از دیگر تغییرات این اپ است. 
 
اما به صورت کلی اگر می‌خواهید از کارآیی این اپ سر در بیاورید و تفاوت آن با دیگر اپ‌های پیش‌بینی وضعیت هوا را بدانید باید بگوییم که برقراری تعادل بین حجم زیاد اطلاعات و خوانایی نقطه قوت این اپلیکیشن است. Dark Sky دمای هوا و میزان رطوبت را در مرکز صفحه نمایش قرار می‌دهد و شما می‌توانید با تپ کردن و کشیدن انگشت روی آن به اطلاعات دقیق و بیشتری دسترسی پیدا کنید. همه چیز از سرعت باد گرفته تا میزان رطوبت و وضعیت بارندگی در روزهای آینده به راحتی در دسترس کاربر قرار می‌گیرند.
 
با تمرکز روی هشدار بارندگی این اپلیکیشن می‌تواند قبل از وقوع آن شما را با نوتیفیکیشن مطلع کند. این اپ با قیمت 3 دلار و 99 سنت تنها برای کاربران iOS طر احی شده است. 
 
 
5- در جست‌وجوی حقیقت
اگر اهل حل کردن معماهای پیچیده هستید یا گاهی خواسته‌اید در نقش یک کارآگاه گره کور یک پرونده جنایی را بگشایید می‌توانید بازی Her Story را انتخاب کنید.
 
اما باید بدانید که این بازی از آن بازی‌های با گرافیک و انیمیشن‌های جذاب نیست که همیشه با آن روبه رو بوده‌اید. بعد از نصب بازی شما یک محیط واقعی را می‌بینید که فضای آن بیشتر شبیه به فیلم‌های قدیمی است. هدف شما در بازی نگاه کردن به ویدئوهای بازجویی زنی است که همسرش به قتل رسیده و تلاش شما برای سردرآوردن از اینکه چه اتفاقی رخ داده است. این بازی برای کاربران ios‌ در دسترس است و اگر می‌خواهید معمای قتل همسر این زن را حل کنید باید 4 دلار و 99 سنت پرداخت کنید. 
 
 
6- ساخت عکس‌های سفارشی
سفارشی کردن عکس‌ها مانند اضافه کردن نوشته یا تصاویر گرافیکی و… به عکس‌ها با اپلیکیشن‌های مختلف که در این زمینه وجود دارند بسیار راحت شده است. حالا می‌توان در فضای مجازی انواع این عکس‌ها را دید که به نوعی شبیه به هم هستند، اما با اپلیکیشن Retype شما می‌توانید به جز نوشته‌های خاص، ترکیبات فانتری که دارای سایه و 3D هم هستند را نیز به عکس‌ها اضافه کنید و یک اثر هنری جالب به وجود بیاورید. در این اپ منبعی از نقل‌قول‌های جالبی برای افزودن به عکس‌های شمانیز وجود دارد. Retype هم با قیمت 2 دلار و 99 سنت در اختیار کاربران سیستم عامل ios‌ قرار گرفته است. 
 
 
7- قصه‌هایی از اعماق فضا
Tales from Deep Space یک بازی نسبتا جدید برای کاربران سیستم عامل ios‌ و دستگاه‌های دیجیتالی amazon است که سبک ماجراجویی دارد و در روی کره ماه اتفاق می‌افتد. در این بازی شما با شخصیتی به نام E و دوستش CASI رو‌به‌رو هستید و باید به این دو کمک کنید تا از ماه فرار کنند.
 
در این بازی می‌توانید در نقش هر کدام از شخصیت‌های اصلی بازی که می‌خواهید بازی کنید، اما باید در ایستگاه فضایی که در آن قرار داری به کمک هواپیماهای بدون سرنشین، سفینه و سلاح‌های مرگبار به نبرد با دشمنانتان بروید. شکست دشمنان باعث حل شدن پازلی خواهد شد که راه درست فرار را به شما نشان می‌دهد. بازی Tales From Deep Space به صورت چند نفره نیز قابل اجرا است. این بازی ماجراجویی و جالب قیمتی برابر 6 دلار و 99 سنت دارد. 
 
 
8- ویرایشگر قوی عکس
با توجه به اینکه این‌روزها اکثر کاربران به کمک دوربین‌های  گوشی‌هوشمندشان به عکاسان حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای تبدیل شده‌اند، بنابراین چندان عجیب نیست که در بین اپ‌های برتر ماه دو یا سه اپ مخصوص عکاسی باشد. Polarr Photo Editor از آن جهت در لیست برترین اپ‌های ماه قرار گرفته که می‌تواند به شیوه‌ای بسیار نوین و حرفه‌ای عکس‌های کاربرانش را ویرایش کند.
 
بسیاری از ویرایش‌هایی که کاربران برای انجام آن باید از نرم‌افزار معروف فتوشاپ کمک می‌گرفتند حالا با این اپ به سادگی صورت می‌گیرد.  ساخت استایل دلخواه، دسترسی به کانال‌های HSL و منحنی‌های دمای رنگ برای تسلط کامل بر رنگ عکس ، تغییر توناژ رنگ عکس به رنگ دلخواه  و کنتراست سایه‌ها و تمام امکانات پایه ویرایش عکس در این اپ در اختیار کاربران گذاشته شده است.
 
این اپ با تمام امکانات کاربردی خود به صورت رایگان در اختیار کاربران iOS قرار گرفته است. البته افزونه این ویرایشگر عکس برای کاربران مرورگر کروم نیز در دسترس است. برای نصب Polarr Photo Editor روی مرورگر کامپیوترتان می‌توانید به فروشگاه آنلاین کروم سر بزنید. 
 
 
9- بازی استراتژی جدید
اگر به خاطر اختلالات ایجاد شده در بازی محبوب Clash of Clans دلخور هستید می‌توانید یک بازی جدید را تا برطرف شدن این اختلالات امتحان کنید. این بازی Siegefall نام دارد و در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید و ios هم قرار گرفته است. مانند همه بازی‌های استراتژی شما باید به جنگ یک گروه دیگر بروید و فضای حکمرانی‌تان را گسترش دهید.
 
در این بازی هم شما جنگ بین پادشاهان بزرگ را تجربه می‌کنید. شما در Siegefallباید یک ارتش از سربازان مجرب را آماده کنید و شوالیه‌هایی را تعلیم دهید که در نبرد‌ها خسارات سنگینی را به دشمن وارد کنند. همچنین باید کارت‌های سحر و جادو را به صورت رایگان در طول بازی جمع‌آوری کنید تا قلعه و ارتش خود را ارتقا دهید. 
 
 
10 – بت‌من در لباس LEGO
آخرین اپ بازی برتر این ماه نیز مخصوص شرکت بزرگ LEGO است. این شرکت مدت‌ها است که وارد بازار بازی‌های مخصوص موبایل شده و بازی‌های موفقی نیز طراحی کرده است. یکی از این بازی‌ها هم LEGOBatman: Beyond Gotham است. بازی‌های لگو همیشه سرشار از هیجان و موضوعات بامزه است. در این بازی علاوه بر بت‌من شخصیت‌های معروف دنیای ابر قهرمانان مانند Superman،Wonder Woman, the Flash, Green Lantern, Cyborg, Martian Manhunteو Robin نیز حضور دارند.
 
با کمک این شخصیت‌ها به مبارزه با خلافکاران بروید و زمین را از دست آنها که برای نابودی‌اش تلاش می‌کنند نجات دهید. این بازی با قیمتی برابر 4 دلار و 99 سنت در اختیار کاربران ios‌ قرار گرفته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.