تلفن همراه

گوشی

July 10, 2015
15:17 جمعه، 19ام تیرماه 1394
کد خبر: 71813

مایکروسافت هم گوشی‌های ویندوزی را کنار گذاشت

به نظر می‌رسد حتی شرکت بزرگی همچون مایکروسافت نیز در توسعه سیستم عامل ویندوز موبایل شکست خورده است.
 
شرکت مایکروسافت اخیرا اعلام کرده که 7800 تن از نیروهای خود در بخش تجارت گوشی همراه را تعدیل خواهد کرد و بدلیل در اختیار گرفتن نوکیا در سال 2013 حدود 7.6 میلیارد دلار ضرر کرده است.
 
ساتیا نادلا – مدیرعامل مایکروسافت – در نامه ای سرگشاده به کارکنان این شرکت نوشت که مایکروسافت دیگر صرفا روی ایجاد تجارت تلفن همراه تمرکز نخواهد کرد و در عوض منابع خود را روی حمایت از نرم افزار ویندوز در گوشی‌های ویندوزی و عرضه محدود چند مدل رده بالا معطوف خواهد کرد.
 
مایکروسافت بوسیله در اختیار گرفتن نوکیا، تازه ترین تولیدکننده‌ای بود که ساخت گوشیهای ویندوزی را به طور جدی دنبال کرد. در سالهای گذشته تمام شرکتها از اچ تی سی گرفته تا سامسونگ و ال جی ساخت گوشی‌های ویندوزی را تجربه کرده اند اما موفقیت چندانی در این زمینه حاصل نکرده و تقریبا تمام آنها این سیستم عامل را کنار گذاشته‌اند.
 
اما اکنون شرکت مایکروسافت به عنوان اصلی ترین حامی ویندوز موبایل نیز این سیستم عامل را کنار گذاشته است.
 
تصمیم نادلا مبنی بر مبنی بر کنار گذاشتن نوکیا به معنی این است که مایکروسافت دریافته که گوشیهای ویندوزی بیش از حد ضعیف هستند و هرگز بازار را در دست نخواهد گرفت.
 
سهم سه درصدی این گوشیها از بازار جهانی تلفن همراه برای جذب سازندگان اپلیکیشن به این سیستم عامل کافی نیست و این به معنی اینست که کاربران این گوشیها به اندازه کاربران آیفون و گوشیهای اندرویدی اپلیکیشن دریافت نخواهند کرد و این ضعف باعث میشود که مردم انگیزه ای برای خرید گوشی‌های ویندوزی نداشته باشند.
 
اما سرنوشت گوشیهای ویندوزی چه خواهد شد؟
 
احتمالا تجارت گوشیهای هوشمند مایکروسافت همانند تجارت تبلتهای این شرکت خواهد بود. تبلت‌های سورفیس مایکروسافت الزاما برای این ساخته نمیشوند که بازار را در دست بگیرند (اگرچه مایکروسافت از این موضوع استقبال می‌کند) بلکه این تبلتها به عنوان مدلی برای نمایش حد نهایی تواناییهای سیستم عامل ویندوز هستند.
 
ویندوز 10 تازه ترین نسخه ویندوز 29 ژوئیه رونمایی می‌شود و طوری طراحی شده که روی تمام دستگاهها از گوشیهای موبایل گرفته تا رایانه‌هایی در ابعاد تلویزیون کار خواهد کرد.
 
مایکروسافت اعلام کرده که ویندوز 10 این ماه برای گوشیها آماده نخواهد بود ولی قطعا یک گوشی پرچمدار برای نمایش تواناییهای این نسخه از ویندوز رونمایی خواهد شد.
 
مایکروسافت از این به بعد هر از چند گاهی یک اسمارت فون جدید برای نشان دادن قابلیتهای ویندوز فون ارائه خواهد کرد تا شاید دیگر سازندگان به ساخت گوشیهای ویندوزی ترغیب شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.