فناوری اطلاعات

July 11, 2015
11:25 شنبه، 20ام تیرماه 1394
کد خبر: 71820

راه‌اندازی MESH نقطهٔ عطفی را در ابتکار استارت‌آپ‌های Sony رقم می‌زند

سال گذشته مقاله‌ای منتشرکردیم دربارهٔ MESH (Make, Experience, SHare)  (بسازید، تجربه کنید، به‌اشتراک‌ بگذارید)-پلت‌فرمی هوشمند از نوع «خودتان بسازید» برای آفرینش «ابداعات هوشمند» که برای همگان در دسترس است.
 
امروز پروژهٔ MESH به نقطهٔ عطفی رسید- بسیار خرسندیم که به اطلاع برسانیم به دنبال عرضه در ژاپن نخستین نسخهٔ MESH برای خرید در ایالات متحده از طریق Amazon در دسترس است.
 
MESH از دو عنصر اصلی تشکیل شده است: «MESH Canvas»، برنامه‌ای تعاملی که شما را قادر می‌سازد به آسانی و بدون کدنویسی پیچیده، کارها را تعریف کنید و تگ‌های MESH بی‌سیم با عملکردهای گوناگون.
تگ‌های MESH از طریق «MESH Canvas» و با ارتباطی که به‌آسانی از طریق این برنامه پیکربندی می‌شود، با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. عملکردهای فعلی شامل این موارد هستند: حرکت (حسگر حرکت)، دکمه، LED و GPIO (ورودی/خروجی با عملکرد عمومی). این تنها آغاز کار است، به معنی واقعی کلمه، چرا که این پروژه همراه با کاربران و جامعهٔ توسعه‌دهندگان هم برای گسترش برد و هم قابلیت‌های تگ‌ها در طول زمان، به تکامل ادامه خواهد داد.
 
تصور کنید بتوانید گیاهانتان را به‌طور خودکار آبیاری کنید، یک چراغ LED روی در خانه‌تان باشد که هر زمان باران در راه است روشن شود … یا حتی بتوایند با افزودن جلوه‌های صوتی نمایشی به بازی‌های تحته‌ای، کمی تفریح کنید یا سطل زباله‌ای را بیابید که هر زمان آشغالی در آن می‌اندازید از شما تشکر کند.
مشتاقانه در انتظار دیدن چیزهایی هستیم که مردم خلق می‌کنند.
 
MESH در نمایشگاه Maker Faire Bay Area در سان ماتیو در ماه مه به نمایش گذاشته شد و چرخهٔ داستانی را که سال گذشته در همین زمان آغاز شده بود کامل کرد. در ۱۲ ماه گذشته کارهای بسیار زیادی انجام شده است. این پروژه مراحل آزمایشی را پشت سر گذاشت و نهایتاً بودجه آن از طریق Indiegogo به شیوهٔ جذب سرمایهٔ مردمی تأمین شد و مهم‌تر از همه اینکه به گروه به‌کارگیرندگان اولیه اطلاع رسانی شد، زمانی که پروزه از مرحلهٔ تولید نمونهٔ اولیه به تجاری‌سازی رسید. تیم پروژه، MESH را همچنین در جریان نمایشگاه CES 2015 در Eureka Park به نمایش گذاشت و به دنبال آن MESH در Hacker Dojo (فرومی برای تمام نوآوری‌ها در قلب کالیفرنیا)، SXSW و گردهمایی‌های دیگر مطرح شد.
 
MESH بخشی از ابتکارات جدید آفرینش کسب‌کار ماست. «برنامهٔ شتاب‌دهندهٔ ایده‌های بالقوه» Sony، انکوباتوری که برای داشتن شتابی به سبک استارت‌آپ‌ها ، طراحی شده است تا سریع و آسان برخی از ایده‌های پیشروتر، نوآورانه‌تر و ناب‌‌تر را درون انجمن Sony برای توسعه‌دهندگان و مصرف‌کنندگان عملی کند.
به تازگی و به‌عنوان بخشی از عملیات Sony Mobile در ایالات متحده دفتر فروش جدیدی را با نام «US sales office of Seed Acceleration Program LLC» در سان ماتیو راه‌اندازی کرده‌ایم تا محصولات وسرویس‌های «برنامهٔ شتاب‌دهندهٔ ایده‌های بالقوه» Sony را به بازار عرضه کند.  MESHنخستین رهاورد این شرکت جدید است.
 
هیروکی توتوکی، رئیس و مدیر ارشد اجرایی ما در سخنانش در کنگرهٔ ‌جهانی موبایل اشاره کرد که دیدگاه وی برای Sony Mobile تنها به یافتن راه‌های بهبود کسب‌وکار اصلی تلفن‌های هوشمند Xperia محدود نمی‌شود بلکه به چگونگی توسعهٔ فناوری‌های نوظهور، مشارکت در آفرینش فرصت‌ها برای ارتقاء «کارآفرینی» در این شرکت بزرگ به‌عنوان سکوی پرتابی برای استارت‌آپ‌های جدید نگاه می‌کنیم.
در Sony Mobile نوآوری فرآیندی پیوسته و پایه ای است. ما بخشی از بهترین تیم‌های تحقیق وتوسعه در جهان را داریم که روی فناوری‌های شگفت‌آور جدیدی کار می‌کنند که برخی اوقات سال‌ها با تبدیل شدن به محصولی برای بازار مصرفی فاصله دارند. 
 
ولی همهٔ نوآوری‌های ما مستقیما در نتیجهٔ این فرآیند به‌وجود نمی‌آیند. نوآوری، تمرکز ما در کل شرکت است و همهٔ کارکنان ما به مشارکت و تفکر خلاق به‌عنوان بخشی از زندگی روزانهٔ‌شان در Sony ترغیب می‌شوند. برنامهٔ شتاب‌دهندهٔ ایده‌های بالقوه، ما را به عمل و تفکر با سرسختی و شجاعت یک مشارکت جدید تشویق می‌کند ولی از همه مهم‌تر اطمینان می‌دهد چیزهایی را که تاکنون ممکن نمی‌دانستید، ببنید و تجربه کنید.
این زمانی هیجان‌انگیز است و ما تازه کارمان را آغاز کرده‌ایم.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.