اپراتورها

تلفن همراه

July 13, 2015
20:44 دوشنبه، 22ام تیرماه 1394
کد خبر: 71878

رئیس پژوهشکده ICT: اجرایی شدن طرح تعویض اپراتور بدون تغییر سیم کارت به زودی

رئیس پژوهشکده علوم و فناوری‌های نوینICT با بیان نارضایتی مردم از کیفیت اپراتورها اظهار کرد: وزارت ارتباطات برنامه‌های بسیار توجیه‌کننده‌ای برای افزایش بازار رقابتی بین اپراتورهای موبایلی را دارد. 
 
محمود فردوسی زاده رئیس پژوهشکده علوم و فناوری‌های نوینICT در گفت‌وگو با موج، در ارتباط با عدم رضایت مردم از کیفیت شبکه‌های موبایلی در کشور گفت: تنها مساله ای که می‌تواند به افزایش کیفیت کمک کند رقابت بین اپراتورها است و تا زمانی که این رقابت به اوج خود نرسد شاهد هیچ بازخوردی از شبکه‌های موبایلی نخواهیم بود.
 
فردوسی زاده با اشاره به طرح‌های وزارت ارتباطات در خصوص افزایش کیفیت شبکه‌های موبایلی توضیح داد: یکی از پروژه‌هایی که سازمان تنظیم مقررات برای اجرای این مشکلات برنامه‌ریزی کرده و در دست اجرا است پروژه MNP است این پروژه که برای ترابرد پذیری شماره‌های موبایل است که در آینده بسیار به رضایت مشترکین کمک خواهد کرد.
 
وی درباره این پروژه توضیح داد: این پروژه که با دقت لازم به تصویب رسیده است و با کمک مسوولان به اجرا خواهد رسید به این صورت به مشترکین اپراتورهای بی‌کیفیت کمک خواهد کرد که، اگر شخصی از اپراتوری ناراضی باشد با توجه به تکمیل این پروژه می‌تواند با تغییر اپراتور سیم‌کارت به آن کیفیتی که می‌خواهد دسترسی پیدا کند.
 
رئیس پژوهشکده ارتباطات در پاسخ به این سؤال که چگونه این تعویض اپراتور انجام خواهد شد گفت: این تعویض اپراتور بدون تغییر شماره سیم‌کارت یا شخص حقیقی اعمال می‌شود و مدت‌زمان کوتاهی هم برای این تعویض لازم است و مشکلات در لحظه‌ای برای یک مشترک حل می‌شود.
 
فردوسی زاده درباره فواید این طرح خاطرنشان کرد: همان‌طور که می‌دانید افراد با نارضایتی که از اپراتورها دارند اقدام به خرید سیم‌کارت بعدی از اپراتوری دیگر می‌کنند و این اقدام یعنی جلوگیری از انباشت سیم‌کارت‌های بدون استفاده و در ادامه کاهش هزینه برای تولید سیم‌کارت اپراتورها را هم در پی خواهد داشت.
 
وی ادامه داد: این برنامه به این منظور نخواهد بود که سخت‌افزارهای اپراتورها مشکلی ندارند، اما با این رویکرد اپراتورها مجبور خواهند بود تا برای عدم عقب‌ماندگی در رقابت به افزایش کیفیت خود و حتی تغییر سخت‌افزارهای خود دست بزنند.
 
رئیس پژوهشکده ارتباطات در پایان عنوان کرد: طرح‌های این‌چنینی که در زمان اجرایی شدن درآمدهای اپراتورها را هم با چالش رو به رو می‌کند می‌تواند اثر مطلوبی بر رضایت مشترکین بگذارد پس باید بازار رقابتی را دولت با اجرایی کردن این طرح‌های نوین به وجود بیاورد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.