تلفن همراه

گوشی

July 14, 2015
8:48 سه شنبه، 23ام تیرماه 1394
کد خبر: 71885

آموزش عکس انداختن سلفی ایمن به مردم

از میان چالش‌های زیادی که مردم روسیه امروز با آن مواجه هستند از جمله خشونت‌ جدایی طلبان، اقتصاد در حال سقوط و تبعیض، کرملین این روزها تمرکز خود را روی مقابله با سلفی‌های خطرناک معطوف کرده است.
 
یک دستورالعمل تازه برای گرفتن "سلفی‌های ایمن" از سوی وزارت امور داخلی روسیه منتشر شده است.
 
در این کتاب راهنما که در اینترنت قابل دانلود است یک سری راهنماییهای تصویری درباره زمان و مکانهایی که می‌تواند برای گرفتن یک عکس سلفی بسیار خطرناک باشد ارائه شده است.
 
 
براساس اعلام دولت روسیه، اوقاتی که برای گرفتن سلفی نامناسب است شامل زمان قایقرانی، رانندگی، عبور از خیابان، بالا رفتن از پله، کوهنوردی، استفاده از اسلحه، بالای تیر برق، مقابل خودروهای عبوری در خیابان و بالای پشت بام می‌شود.
 
اما این دستور العمل یک روش بدون مقدمه از سوی دولت روسیه برای اعمال محدودیتهای بیشتر برای مردم روسیه نیست. اعمال این برنامه در پی حوادث مرگبار چند ماه گذشته در روسیه و دیگر نقاط جهان برای افرادی که قصد گرفتن سلفی در شرایط غیرعاقلانه را داشتند صورت گرفته است.
 
النا الکسیوا – معاون وزیر امور داخلی روسیه – در بیانیه ای درباره دستور العمل جدید سلفی ایمن گفت: به رغم تمام مزیت‌های جهان مدرن امروز، تهدیدهای جدیدی وجود دارد. ما بدنبال یادآوری این موضوع به شهروندان هستیم که بدست آوردن "لایک" در شبکه های اجتماعی ارزش از دست رفتن جان آنها را ندارد.
 
علاوه بر انتشار اینترنتی دستورالعمل گرفتن سلفی، پلیس روسیه نیز دستورالعمل چاپ شده ای را در مدارس و اماکن عمومی سطح کشور پخش خواهد کرد.
 
وزارت امور داخلی روسیه در کنار اعلام مصادیق سلفی‌های خطرناک تنها یک مورد سلفی ایمن را معرفی کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.