تلفن همراه

گوشی

July 14, 2015
12:01 سه شنبه، 23ام تیرماه 1394
کد خبر: 71895

افت بی‌سابقه سهام اچ‌تی‌سی در فصل دوم 2015

روز جمعه شرکت اچ‌تی‌سی گزارش عملکرد مالی خود را در حالی منتشر کرد که حاکی از ضرر و زیان این شرکت در بخش گوشی‌های هوشمند بود.
 
شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی ظاهرا اوضاع خوبی ندارد و نه تنها وضعیت این کمپانی رو به بهبود نیست، بلکه مدام بدتر از پیش می‌شود.
 
چندی پیش اچ‌تی‌سی پیش‌بینی کرد که 260 میلیون دلار در طول سه ماهه دوم سال از دست خواهد داد.
این موضوع در نتیجه مشکلات بی‌شمار این کمپانی و کاهش قیمت سهام این شرکت در ابتدای ماه جاری بوده است.نتایج مالی فصل دوم سال و شروع بد فصل تازه ظاهرا سرمایه‌گذاران را تحت فشار قرار داده است و این موضوع برای نخستین بار از سال 2002 تا کنون رخ داده که قیمت هر سهم این شرکت از 26/2 دلار کمتر شده است.
 
اچ‌تی‌سی در طول ماه ژوئن 280 میلیون دلار درآمد داشت که بدترین عملکرد را از ماه فوریه سال گذشته تا کنون داشته است.
درحالی که ماه گذشته درباره سود اچ‌تی‌سی هشدار داده شده بود، سهم این شرکت 26 درصد کاهش یافته است.
بازار تایوان وابسته به صادرات است و فروش عمده و حتی کاهش قیمت‌ها در روزهای آخر هفته گذشته بسیار ناامید کننده بود. بر این اساس وضعیت اچ‌تی‌سی باعث نگرانی سرمایه گذاران شده است.
بر اساس این گزارش وضعیت فعلی اچ‌تی‌سی تحت‌الشعاع کاهش تقاضا در بازار جهانی برای افزایش فعالیت‌ شرکت‌های چینی و تقاضا برای گوشی‌های ارزان‌قیمت چینی است.
 
در حالی که میزان فروش اچ‌تی‌سی کاهش یافته و سهم بازار این شرکت در بازار گوشی‌های هوشمند با کاهش همراه شده، اما One M9 به عنوان پرچمدار امسلا اچ‌تی‌سی، از سوی رسانه‌ها و کاربران با پاسخ مثبت و دلگرم‌کننده‌ای همراه بوده است.
اچ‌تی‌سی با توجه به رقبایی همچون اپل و سامسونگ و کمپانی‌های چینی و تایوانی مثل ایسوس، لنوو و شیائومی شرایط سختی در بازار دارد.
 
از سوی دیگر غیبت اچ‌تی‌سی در بخش گوشی‌های میان‌رده به این کمپانی کمک نمی‌کند. با این حال اچ‌تی‌سی همیشه روی حاشیه متمرکز می‌شود تا سهم کلی بازار.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.