رگولاتوری

July 15, 2015
11:24 چهارشنبه، 24ام تیرماه 1394
کد خبر: 71913

معاون وزیر ارتباطات: برای مخابرات نگرانیم

عضو دولت در هیات مدیره شرکت مخابرات ایران از وضعیت این شرکت اظهار نگرانی کرد. نصرالله جهانگرد به‌عنوان نماینده دولت در هیات مدیره شرکت مخابرات ایران و رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور، با بیان اینکه لازم است صحبت درباره‌ مخابرات به فرصت دیگری موکول شود، توضیح داد: حدود 6 سال از خصوصی‌سازی این شرکت می‌گذرد، اما طی این سال‌ها میزان سرمایه‌گذاری مخابرات در زیرساخت‌ها کافی نبوده و اکنون ما در آستانه یک نگرانی بسیار بزرگ هستیم.
 
وی ادامه داد: برای دگردیسی‌هایی که مدنظر ماست و مواردی مانند اجرای طرح شبکه ملی اطلاعات زمانی که وارد حوزه دسترسی مردم می‌شویم می‌بینیم که دچار اختلال است، چرا که از نظر تکنیکی زیرساخت‌های آن در مخابرات ایران آماده نشده است.
 
 
معاون وزیر ارتباطات درباره اینکه در نهایت با توجه به اقدام شرکت توسعه اعتماد مبین برای واگذاری سهام چه برخوردی با مخابرات پیش‌بینی می‌شود، اعلام کرد: در این خصوص بحث و گفت‌وگو میان ما و سهامداران صورت می‌گیرد که آثار برخی از این گفت‌وگوها در موارد متعدد دیده شده است. گاهی نیز گفت‌وگوهایی در رسانه‌ها منتشر شده که بخش‌هایی از این گفت‌وگوها صحیح نبوده یا موضوعات به صورت نیمه گفته شده است. جهانگرد ادامه داد: به هر حال اجازه دهید به دور از بحث‌های رسانه‌ای با همکاری و همفکری دوستانمان در سایر بخش‌های سهامداری تصمیم عاقلانه‌ای برای ارتقای کیفیت مخابرات کشور بگیریم.
 
 
وی تصریح کرد: اکنون ما نگران کیفیت، بقای سرویس‌ها، گستردگی و یکپارچگی و تداوم خدمات این شرکت در کشور هستیم و وظیفه دولت می‌دانیم که از این بخش‌ها مراقبت کرده و منافع مردم را حفظ کند برای این کار نیز طبیعتا نظرات خود را مطرح کرده و اگر لازم باشد برخورد هم می‌کنیم و به این ترتیب دولت در چارچوب رگولاتوری و راهکارهایی که از سوی وزارت ارتباطات اعمال می‌شود سیاست خود را اعمال خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.