تلفن همراه

گزارش ها می گویند تلفن هوشمند G4 در کره جنوبی فروشی بسیار ضعیف داشته

منبع: دیجیاتو
ال جی به یقین نمی تواند بابت گزارشی که امروز از طریق منابع رسانه ای در کره جنوبی انتشار یافته خوشحال باشد، زیرا در این گزارش آمده که پرچمدار جدید آنها در کشور زادگاهش، روزانه تنها ۳۵۰۰ الی ۳۸۰۰ دستگاه فروش دارد.
 
همین گزارش می افزاید از ماه آوریل که عرضه ی تلفن هوشمند G4 آغاز شده تا انتهای ماه ژوئن، فقط ۲۴۰.۰۰۰ عدد از آن توسط کاربران کره ای خریداری گشته. پرسشی که در اینجا اهمیت دارد این است که آیا برند مورد بحث تنها در خانه با چالش فروش مواجه شده یا وضعیت مذکور به بازارهای جهانی نیز تعمیم یافته؟
 
گفتنیست ال جی پیش تر ذکر کرده بود امید دارد در سال جاری میلادی ۷۰ میلیون اسمارت فون بفروشد و به یقین در محقق شدن چنین هدفی، G4 یا همان بهترین دستاورد آنها نقشی کلیدی را بر عهده خواهد داشت.
 
اگر به ماه آوریل بازگردیم مشاهده خواهیم نمود که غول تکنولوژی کره ای می گوید انتظار دارد حداقل ۱۲ میلیون دستگاه از پرچمدار تازه اش به صورت جهانی و طی سال جاری میلادی فروش رود. این رقم حکایت از افزایشی ۲۰ درصدی نسبت به فروش جهانی و ۱۰ میلیونی G3 دارد.
 
حال منبعی آگاه بر شرایط بازار موبایل در کره جنوبی ذکر کرده عدم استقبال اولیه نه چندان خوب از G4 شرایطی ناخوشایند و حتی بحرانی را روایت می کند. در یک قیاس ساده می توان دریافت که گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج سامسونگ در همان ابتدای کار ۱.۳ میلیون دستگاه در خانه فروش داشته اند و البته این نکته حائز اهمیت است که دو محصول مورد بحث تنها سه هفته پیش از پرچمدار رقیب وارد بازار شده اند.
 
همین مقایسه به آسانی نشان می دهد وضعیت برای دومین تولید کننده موبایل در کره چقدر نامطلوب گشته و آنها تا چه حد از برنامه ریزی های خود دور هستند.
 
البته ال جی ممکن است برگ دیگری در دست داشته باشد که شاید بتواند بازی را برای آنها تغییر دهد. اکنون مدتیست که در میان خبرها می شنویم این کمپانی مشغول کار بر روی یک نسخه ی قوی تر از G4 بوده تا آن را در نیمه ی دوم سال جاری عرضه نماید.
 
تا به امروز گفته شده G Pro 3 نمایشگری ۶ اینچی با رزولوشن QHD خواهد داشت و با بهره گیری از اسنپدراگون ۸۲۰ و مجهز بودن به تکنولوژی اسکن عنبیه چشم سعی خواهد کرد بازار را کاملاً در سلطه ی خود گیرد.
 
به هر حال و با تفاسیر صورت پذیرفته غول تکنولوژی کره ای نیاز دارد تا به شکلی دیگر عرض اندام نموده و حواس کاربران را معطوف خود کند، در غیر اینصورت ظاهراً محقق شدن هدف های پیشین امری محال خواهند بود.

​​