رسانه‌های اجتماعی

July 16, 2015
10:43 پنجشنبه، 25ام تیرماه 1394
کد خبر: 71951

فیسبوک صفحات خاصی را به فروشگاه تبدیل می کند

فیسبوک روز به روز شبکه اجتماعی کارآمدتری می شود و سران این شرکت قصد دارند هر طور که شده، دکمه «خرید» را به این شبکه اضافه کنند. فیسبوک در گفتگویی با BuzzFeed News اعلام داشته که تعداد اندکی از صفحات تجاری در شبکه اجتماعی فیسبوک، تبدیل به فروشگاه های آنلاین خواهند شد.
 
این تنها آزمونی برای حال حاضر است اما مشخصا فیسبوک می خواهد چنین فعالیتی را تا حد امکان گسترش دهد. شرکت های بزرگی چون آمازون اثبات کرده اند مردم به خرید آنلاین علاقه مند هستند و اگر فیسبوک بتواند کاربران خود را به خرید از طریق شبکه اجتماعی مجاب کند، سودی دو چندان نصیب اش خواهد شد.
 
اما قرار نیست این اتفاق به سادگی رخ دهد و مردم از آمازون روی برگردانده و از طریق فیسبوک نیازهای خود را برطرف کنند. به همین علت، فیسبوک فعالیت فعلی خود را در مقیاس بسیار کوچکی پیگیری می کند تا از موفقیت قطعی آن اطمینان حاصل کند.
 
گفته شده که فیسبوک سعی دارد تمام پروسه خرید را درون شبکه انجام دهد و کاربر تنها با گشت و گذار در صفحات مختلف و انتخاب کالا، به خرید آن بپردازد. درست همانند زمانی که وارد بخش گالری یک صفحه ی فیسبوکی می شوید و آن ها را لایک می کنید، در این قسمت هم می توانید با مشاهده محصولات در حالتی همانند گالری، نسبت به خرید آن ها اقدام کنید.
 
تقریبا یک سالی می شود که دکمه «خرید» به فیسبوک اضافه شده اما تا به امروز تنها می توانستید آن ها را درون تبلیغات نیوز فید پیدا کنید.
 
پدید آوردن فروشگاه درون پیج های فیسبوکی می تواند حرکتی بسیار بزرگ تر و جاه طلبانه تر باشد. تاکنون، فیسبوک در مورد اینکه کدام صفحات چنین قابلیتی دارند یا قرار است داشته باشند صحبتی به میان نیاورده و تنها می دانیم که تعداد این صفحات انگشت شمار است.
 
فیسبوک بازی جدیدی را آغاز کرده و به نبرد با برخی از بزرگ ترین شرکت های توزیع کالا می رود. اگرچه هنوز در ابتدای راه است و خطری برای شرکتی ایجاد نمی کند اما با میلیون ها مخاطب روزانه اش می تواند تهدید و زنگ خطری بزرگ باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.