فناوری اطلاعات

July 21, 2015
8:47 سه شنبه، 30ام تیرماه 1394
کد خبر: 72006

عضو هیات علمی دانشکده پست و مخابرات: دنبال اخراج کارمندان مخابرات نبودم

عضو هیات علمی دانشکده پست و مخابرات گفت: اخراج نیروی انسانی مخابرات راهکار پیشنهادی من نبوده و حاصل ذهن خلاق فردی است که به جای بهره‌گیری از نظرات کارشناسانه و علمی برای برون رفت از شرایط فعلی، به دنبال فرافکنی است.
 
 
روابط عمومی وزارت ارتباطات در واکنش به یادداشت امیر حسین مراغه‌ای (کارشناس مخابرات) که به نقد دیدگاه تعدیل پرسنل و نیروهای مخابراتی با عنوان "نسخه‌ای غیرکارشناسی؛ تعدیل نیروها به جای افزایش تعرفه‌ها" پرداخته بود، گفت‌وگویی را با صمد صمدیانی به شرح زیر انجام داده است:
 
"در پی انتشار یادداشتی که توسط روابط عمومی شرکت مخابرات ایران و از زبان یک کارشناس نسبت به اظهارات صمدیانی -عضو هیات علمی دانشکده پست و مخابرات- در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، این استاد دانشگاه با توهمی خواندن مباحث مطروحه مبنی بر داشتن ماموریت از سوی وزارت ارتباطات، اظهار داشت: پیشنهادات اینجانب در زمینه لزوم «مدیریت علمی» مخابرات، مجموعه‌ای از اقدامات مشتمل بر طراحی و تولید سرویس‌های جدید و ارزش افزوده و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه‌ای بود که حکم یک گنج را داراست و این صرفا نظر شخصی اینجانب است.
 
وی با اشاره به اینکه در آسیب‌شناسی مشکلات مخابرات، بالا بودن هزینه نیروی انسانی این شرکت در مقابل ارزش افزوده‌ای که ایجاد می‌نماید به عنوان یکی از موضوعات اصلی نیازمند مداقه جدی و پیش‌بینی راهکاری عملیاتی است، اشاره نمود که اخراج نیروی انسانی در هیچ کجای مطالب و راهکارهای پیشنهادی اینجانب مطرح نبوده و حاصل ذهن خلاق فردی است که به جای بهره‌گیری از نظرات کارشناسانه و علمی برای برون رفت از شرایط فعلی، به دنبال فرافکنی و تغییر توجه افکار عمومی است.
 
در شرایطی که اشاره اینجانب به تورم نیروی انسانی در بخش تلفن ثابت و لزوم پیدا کردن راه کار مناسب توسط مدیریت ارشد مخابرات به موضوعاتی از قبیل بازنگری سازمانی در ساختار مدیریتی و توجه به هدایت و راهبری بهینه این نیرو در مسیر تولید سرویس و ارزش افزوده بوده است.
 
عضو هیات علمی دانشکده پست و مخابرات در پاسخ به ادعای غیر واقعی انتشار یافته در رسانه‌ها، افزود: بخشی از مسائل و مشکلات مبتلابه شرکت مخابرات، عدم وجود برنامه‌ای علمی و مناسب و دیدگاهی است که به جای اقدامات عملی، با نگاه توهمی و فرافکنی می‌خواهد یکی از مهمترین شرکت‌ها و زیرساخت‌های ارتباطی کشور را هدایت کند.
 
صمدیانی در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به این موضوع که دانشگاه و نهادهای علمی و تحقیقاتی به عنوان بخشی از وظایف ذاتی خود در مسیر کاربردی و عملیاتی نمودن مباحث علمی می‌بایست نظرات و راهکارهای خود را عرضه نموده و بخش صنعت و خدمات نیز از این نظرات استقبال نماید، تاکید داشت که برخوردهای غیرکارشناسی و یک سونگر عملاً شکاف بین این دو حوزه را بیشتر می‌نماید.
 
وی در پایان با ذکر این نکته که طبعاً فضای رسانه‌ای فرصت لازم برای تشریح راهکارها و برنامه‌های جامع را ندارد، آمادگی مجموعه دانشکده پست و مخابرات را به عنوان نهاد علمی فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ارائه مشاوره و تعریف پروژه‌های عملیاتی در حوزه‌های ICT اعلام نمود."
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.