تلفن همراه

گوشی

July 22, 2015
11:55 چهارشنبه، 31ام تیرماه 1394
کد خبر: 72055

ساتیا نادلا: مایکروسافت گوشی‌های هوشمند پرچمدار در خوری ندارد

هرچند مایکروسافت خود را به عنوان رقیبی برای iOS‌ اپل و اندروید گوگل مطرح کرده، اما پلتفرم ردموندی‌ها از نقاط ضعفی رنج می‌برد که از جمله‌ی آن می‌توان به نبود پرچمداران اشاره کرد که نادلا این موضوع را  نیز تصدیق می‌کند.
 
در مقایسه با پلتفرم‌های دو کمپانی اپل و گوگل، توسعه‌دهندگان در ویندوز مایکروسافت و بطور خاص در مورد گوشی‌های هوشمند با محدودیت‌هایی روبرو هستند که از جمله‌ی این محدودیت‌ها می‌توان به درآمد پایین توسعه‌دهندگان در مقابل اندروید و iOS اشاره کرد که هر دو از منابع قدرتمندی بهره می‌برند. ویندوزفون به زودی جای خود را به ویندوز ۱۰ خواهد داد و امید است تا مایکروسافت با سیستم‌عامل جدید خود روزهای بد گذشته را پشت سر بگذارد. هرچند در سال‌های گذشته طیف گسترده‌ای از گوشی‌های هوشمند لومیا روانه‌ی بازار شده، اما اخیرا هیچ پرچمداری از جانب مایکروسافت راهی بازار نشده است؛ اما ردموندی‌ها وعده داده‌اند که در آینده‌ی نزدیک این موضوع را نیز حل خواهند کرد.
 
پیش از این شایعاتی در مورد معرفی لومیا 940 و 940XL در جریان نمایشگاه IFA منتشر شده بود که حال شنیده‌ها حکایت از عدم تحقق این امر دارند. براساس اخبار منتشر شده مایکروسافت مستقیما به سراغ لومیا 950 و 950XL خواهد رفت و انتظار نمی‌رود این گوشی‌های هوشمند تا اواخر نوامبر روانه‌ی بازار شود؛ چراکه مایکروسافت عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند پرچمدار را به زمان انتشار نسخه‌ی نهایی ویندوز ۱۰ برای گوشی های هوشمند موکول کرده که همان روزهای انتهایی سال جاری میلادی است.
 
نادلا دیشب و در جریان برگزاری کنفرانس مربوط به ارائه‌ی گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی اعتراف کرد که کمپانی تحت امرش در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند پرچمدار عملکرد چندان دلچسبی را ارائه نکرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.