سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

July 23, 2015
12:51 پنجشنبه، 1ام مردادماه 1394
کد خبر: 72077

ویندوز 10 دارای یک ابزار مخفی برای ضبط ویدیو از اسکرین است

تا به حال برخی امکانات و قابلیت‌های ویندوز 10 منتشر شده که برای همه آشنا است؛ اما این سیستم‌عامل دارای ابزار مخفی برای ضبط محتوای بازی و نرم افزارها است که احتمالاً بیشتر کاربران از وجود آن بی‌خبر هستند.
 
آخرین نسخه از ویندوز 10 دارای ابزاری است که توسط آن می‌توان صفحه‌ی مربوط به نرم‌افزار یا بازی‌ها را ضبط و ثبت کرد. این ابزار در بطن سیستم‌عامل قرار دارد و به عنوان یکی از نرم افزارهای ویندوز ۱۰ عمل می‌کند. در نسخه‌های قبلی ویندوز برای ضبط صفحه باید از نرم افزارهای جانبی استفاده می‌شد که حتی برای این منظور در اپلیکیشن‌ها کلید‌های ترکیبی تعریف شده است.
 
برای استفاده از ابزار ویندوز جهت ضبط اسکرین می‌توانید کلید‌های ترکیبی Win+G را فشار دهید. پس از فشار دادن این کلیدها نوار پاپ آپی در قسمت پایینی صفحه نمایان می‌شود که دکمه‌های مختلفی به منظور ضبط ویدیو در آن تعبیه شده است. این ابزار مستقیما به هابِ Game DVR لینک می‌شود که می‌توان حین بازی محتوای آن را ضبط کرد.
 
 
برای شروع ضبط می‌توانید دکمه‌ی Record یا کلیدهای ترکیبی Win+Alt+R را فشار دهید. پس از فشردن این دکمه‌ها ابزار ضبط ویدیو از اپلیکیشنی که فعال است شروع به ضبط کردن می‌کند. البته این قابلیت بیشتر برای ضبط بازی‌ها اختصاص داده شده که گیمرها می‌توانند با ضبط کردن محتوای بازی‌ها آن‌ها را به اشتراک بگذارند. البته با این همه می‌توان محتوای دیگر اپلیکیشن‌ها را ضبط کرده و حتی ویدیوی آموزشی برای دوستان یا اعضای خانواده‌ی خود تهیه کنید.
 
گیمرها برای بهبود عملکرد این ابزار می‌توانند ضبط بازی پشت پرده را فعال کنند؛ توسط این ویژگی ابزار همواره فعال می‌ماند اما تنها زمانی شروع به ضبط شدن می‌کند که کاربر آن را با کلید‌های ترکیبی Win+Alt+G فراخوانی کند که در این حالت ابزار ۳۰ ثانیه از بازی را ضبط می‌کند. البته در زمان‌هایی که قصد دارید تصویری از بازی یا عکس را حین ضبط ثبت کنید، می‌توانید همزمان کلید‌های ترکیبی Alt+Win+Print را فشار دهید. تمامی عکس‌ها و ویدیوها همگی در یک پوشه ذخیره می‌شوند. کیفیت تصاویر ثبت شده توسط این ابزار به مراتب بالاتر از کیفیت تصاویری است که توسط دکمه‌ی Print-Screens و ابزار Snipping Tool ثبت می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.