سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

July 24, 2015
11:33 جمعه، 2ام مردادماه 1394
کد خبر: 72082

تلویزیون های تجاری سامسونگ در بازار ایران

امروزه بسیاری از مغازه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک برای برآوردن نیازهای اطلاع‌رسانی، سرگرمی و همچنین جلب‌توجه مخاطبان خود از ابزارهایی استفاده می‌کنند که علاوه بر اتلاف وقت و انرژی، پرهزینه نیز هستند و باعث شلوغی و از بین رفتن زیبایی محیط می‌شوند. برای مثال، در بسیاری از فروشگاه‌ها و مراکز تجاری از تلویزیون برای تماشای برنامه‌های تلویزیونی، پخش موسیقی و حتی نمایش تصاویر یا ویدئوهای تبلیغاتی استفاده می‌شود که مستلزم وجود کامپیوتر یا لپ‌تاپ برای کنترل محتوا است. در برخی فروشگا‌ه‌ها و مراکز تجاری و حتی آرایشگاه، کافی‌شاپ و مطب نیز بنرهایی نصب می‌شود که نه تنها نمی‌توانند اطلاعات کافی و مفید را به شیوه‌ای جذاب در اختیار مخاطبان قرار دهند، بلکه بر زیبایی و کیفیت فضا نیز تأثیری منفی دارند.

اما راه‌حل فناوری برای این موضوع چیست؟ چگونه می‌توان با داشتن یک دستگاه که به‌طور خاص برای مراکز فروش یا مراکز ارائه‌دهنده خدمات طراحی شده، به شیوه‌ای نوین و مؤثر، اطلاعات را در اختیار مشتریان قرار داد و با آسودگی بیشتری به کار پرداخت؟

sstv-1.jpg

تلویزیون‌ تجاری سامسونگ  (Samsung Smart Signage TV)دستگاهی است که به تازگی وارد بازار ایران شده‌ است. این دستگاه‌ها در عین سادگی، هر آنچه را نیاز دارید تا فرآیند خرید و فروش، برای شما و مشتریانتان تسهیل شود، فراهم می‌کند. به این ترتیب تلویزیونی که در فروشگاه شماست، می‌تواند به راحتی به دستگاهی تبدیل شود که 16 ساعت روشن بماند و علاوه بر پخش برنامه‌های تلویزیونی و سرگرم کردن مشتریان، اطلاعات خاص و همچنین محتواهای تبلیغاتی را به طور همزمان در فریم‌های دیگری در تصویر نمایش دهد. در واقع می‌توان گفت تلویزیون تجاری سامسونگ دستگاهی با ارائه راهکارهای مدرن برای کسب‌وکارهای کوچک است.

نصب و مدیریت آسان

این تلویزیون‌های تجاری به راحتی و بدون نیاز به تکنسین، نصب و مدیریت می‌شود. تنها کافی است دارای سطح متوسطی از دانش عمومی کامپیوتر و تکنولوژی‌های روز باشید تا بتوانید از طریق موبایل، تبلت یا لپ‌تاپ، محتوای موردنظرتان را تولید کنید. درواقع در فرآیند نصب، تنها به یک دستگاه (Samsung Smart Signage TV) که قابل اتصال به Wifi نیز هست، یک دستگاه تولید محتوا مثل موبایل و یک نرم‌افزار تولید محتوا نیاز دارید.

نرم‌افزارExpress   Magic Info

Magic Info Express نرم‌افزاری است که به صورت پیش‌فرض روی نمایشگر قرار دارد و از طریق گوگل‌پلی (Google Play) یا اپ استور (App Store) روی موبایل و تبلت‌هایی که دارای سیستم اندروید یا IOS هستند یا یک لپ‌تاپ قابل نصب است. این نرم‌افزار امکان انتخاب قالب (Template) آماده دلخواه از بین 200 قالب از پیش طراحی شده برای کسب‌وکارهای مختلف مانند بانک، رستوران، فروشگاه پوشاک و غیره را به‌طور مجزا دارد و کاربر می‌تواند با بارگذاری تصاویر، ویدئوها و نوشتار در این قالب‌ها، محتوای موردنظر خود را تولید و ارائه کند. این محتوا از طریق USB فلش یا Wifi قابل انتقال به نمایشگر است. به کمک این نرم‌افزار، حتی می‌توان زمان‌بندی پخش محتوا در ساعت‌ها و روزهای مختلف هفته را به وسیله موبایل، تبلت یا لپ‌تاپ تنظیم کرد.

مثلاً اگر لازم است یک رستوران در ساعت‌های خاصی از روز در منوی خود تغییراتی مثل تخفیف اعمال کند، این کار از طریق نرم‌افزار Magic Info به راحتی امکان‌پذیر است.

چنانچه در فروشگاهی، چندین دستگاه تلویزیون تجاری موجود باشد، می‌توان محتوای نهایی را با دستگاه‌های دیگر که به یکWifi  مشترک متصل هستند به اشتراک گذاشت و نمایش داد.

sstv-2.jpg

کنترل هوشمند

محتوای در حال نمایش در تلویزیون‌های تجاری سامسونگ را می‌توان از طریق کنترل هوشمند به‌ گونه‌های مختلفی ازجمله توقف نمایش، هدایت به جلو عقب، تنظیم صدا و حتی حذف بخشی از محتوا مدیریت کرد.

این دستگاه در دو اندازه 40 و 48 اینچ  با نام‌های RM40D و RM48D وارد بازار شده و دارای کیفیت تصویر Full HD 1080 پیکسل است، علاوه بر این، امکانات اتصال از طریق پورت‌های TV (Antenna)، HDMI، RGB (PC)، USB و حتی پورت 232 RS را نیز در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد.

این نمایشگرها قالب‌های مختلفی مانند Video و Picture را نیز پشتیبانی می‌کنند. طراحی جذاب، وزن سبک، قاب باریک و قابلیت چرخش به دو طرف و همچنین نمایش تصویر به صورت افقی و عمودی به فراخور محیط، شاخصه‌های مهمی هستند که این محصول را به ترکیبی از زیبایی و کارایی تبدیل کرده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.